Visby

hej, sen sist jag skrev här har det hunnit bli ett nytt år, ifall någon mot förmodan skulle ha missat det. Jag avslutade förra året och inledde det nya på bästa sätt. Nämligen att umgås med tre av mina favoritpersoner! På nyårsafton åkte jag, Carro och Emmi båten över till Visby för att hälsa på Astrid (fett!!), och jag som aldrig varit i Visby eller på Gotland tidigare tyckte att det var meget fint. Så tänkte dela med mig av massa bilder på hus (ofc) samt bilder på bra människor, så shoot. 
 
Nyår spenderade vi med att äta tacos, spela spel, blåsa balonger och kramas på tolvslaget. På nyårsdagen sedan så gick vi ut och promenerade på eftermiddagen eftersom att både jag och Carro ville se Gotland. Rundan blev i och för sig inte speciellt lång då det började mörkna, men vi hann se en utkiksplats (där vi även kollade raketer kvällen innan) och så hann vi shoppa på Ica (mycket spännande ändå). 
dagen efter så gick vi istället upp tidigt för att kunna upptäcka Visby, och alltså, blev kär <3<3 det kändes som att gå runt i kulisser till en film för allt kändes så inte på riktigt. Husen var så små och gulliga, och hela staden är så coolt uppbyggd. Vi började med att gå förbi en godisaffär som hade mellandagsrea, lyx tyckte vi! när vi kom hem och smakade godiset förstod vi varför det var mellandagsrea för det hade nog legat där i ett bra dag. Men vi tänkte på hur fin butiken var och då blev godiset godare iallafall. 
det hade börjat snöa under morgonen och fortsatte sedan under hela dagen. Rätt vinteridylliskt.
sedan styrde vi mot en ruin!!! SÅ COOLT. Dessutom fanns det en skridskobana där inne men det var ingen annan än jag som ville åka skridskor, så det får nog bli en annan gång. 
 
 
vi var nog mest som barn den här dagen som aldrig sett snö tidigare. Men hallå, är en van vid att bo i ett slaskstockholm så är det här ju drömmen.
 
 
 
fatta att se det här på sommaren tänkte jag! fast konstigt ändå eftersom att jag lärt mig att det är ganska mycket mer folk där då. För nu träffade en knappt på människor på vissa ställen, fast det var ju tur också för du kunde en sjunga what do you mean högthögt samt guacamolesången.
 
 
 
På första bilden var Carro ledsen då hon inte fick klättra på muren och på den andra ser vi hur oledsen Emmi är över det faktumet och istället fångade hon snöflingor. 
 
 
 
 
 
kollade kyrkan och sedan frös vi så mycket att vi behövde avsluta vår lilla promenix.
så istället gick vi och fikade på ett fik som tillhörde godisbutiken vi besökt tidigare under dagen. Vi åt saffranspannkaka (mycket gott), drack varmchoklad och jag var glad över att de spelade en The Strokes låt. 
de resterande dagarna gjorde vi inte så himla mycket. Vi kollade på film, spelade mer spel (usch </3), gick till ett köpcentrum (wow att det fanns ens) och så fotade jag Astrid till mitt gymnasiearbetet. Och ja, även den här dagen snöade det massvis, lite dumt då snöflingorna inte blev helt bra i bilderna, men så kan det va.
gullig!!! hade de fem bästa dagarna på så himla lång tid och jag saknar de här jäklarna så mycket nu, men det var fint att ses när vi gjorde det iallafall. 
 
wow, nu blev även det här inlägget extremt långt, men så kan det vara. Jag hoppas att ni fina haft en bra start på året och att 2016 blir amazing!!

Kommentarer
Postat av: costumedrama.blogg.se

Sååååå fint

Svar: iih ja!!!

2016-01-09 @ 20:18:12
URL: http://costumedrama.blogg.se/
Postat av: ISA

men fint inlägg! kan ju vara Sveriges charmigaste stad det där<3

Svar: åh men tack fini! ja tycker det också <33

2016-01-09 @ 22:59:11
URL: http://isabyl.devote.se
Postat av: När Annie fotograferar i Kalifornien

Världens vackraste stad <3 Hoppas du hade det underbart!

Svar: ja! ja det hade jag verkligen!

2016-01-10 @ 05:35:28
URL: http://narannie.se
Postat av: Frida

Men du åh så jäkla drömmigt fint!! Älskar älskar bilderna, och så himla fina ögonblick och så fina hus.

Svar: ja ellerhur!! det var verkligen drömmigt och en så himla vacker stad. och tack snälla du!! <33

2016-01-10 @ 15:25:08
URL: http://weareallstoriesintheend.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0