Året 2015

Gjorde du något under 2015 som du aldrig gjort förut?
- Ja! Jag ställde ut mina fotografier två olika gånger, jag tog emot ett kulturstipendium för mitt fotograferande och gick på Debaser (yey efter sex års väntan) 
 
Vilka städer besökte du?
- London, Köpenhamn, Malmö, Visby och Uppsala
 
 
Är det något du saknade 2015 som du vill ha 2016?
- Mer energi till att hitta på saker vore ju fett! 
 
Vilket datum från 2015 kommer du alltid att minnas?
12 maj då jag såg Hasslis för första gången under året. Var så himla lycklig eftersom att det då hade gått tre år sedan jag såg honom live sist, och de bästa konserterna är ju ändå när en får se ens favvis. Sedan kommer jag att minnas den 5 december. 
 
Vad var din största karriärsmässiga framgång?
- Kanske att jag fick ställa ut bilder? och fick mitt stipendium. Tycker att det känns stort ändå. 
 
Och din största framgång privat?
- Hm, att jag blivit ännu öppnare om hur jag mår tänker jag är en framgång. Tycker att det är dumt att behöva hålla inne allt sånt själv. Sedan har jag blivit betydligt mycket bättre på att stressa ned.
 
Vad spenderade du mest pengar på?
- Konserter, lätt! Men himla värt ändå pga fina upplevelser :')
 
 
Vilka låtar kommer alltid påminna dig om 2015?
- No Words, What do You Mean och Come back to me. 
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
- Under början av året var jag aspepp och helt inställd på att 2015 skulle bli bäst, så då var jag rätt glad faktiskt. Under hösten sedan så vände det så då var jag nog ledsnare än tidigare. 
 
Vad önskar du att du hade gjort mer?
- gått på museum, haha. Men tycker att det är så kul och har varit dålig på att prioritera det, så under året har jag satt som mål att gå på museum minst en gång i månaden, rimligt mål ändå. Sedan önskar jag att jag kanske hade umgåtts mer med människor, men tänker att jag har tid för det fortfarande.
 
 
 
Vilken maträtt åt du oftast i år?
- Tacos <3 alternativt pastasallad
 
Vilka konserter gick du på?
- Ganska många. Såg Erik Hassle fem gånger, Urban Cone fyra gånger, Elliphant, The Royal Concept, MØ, Niki and The Dove, Albert Hammond Jr, Adam Tensta, Julia Adams, Sabina Ddumba två gånger, Seinabo Sey, Tove Lo, Miriam Bryant, Thomas Stenström, Zara Larsson, Veronica Maggio, Hoffmaestro, Beatrice Eli två gånger, Tove Styrke, James Blake, Bob Hund, Lilla Sällskapet, Erik Rapp, Hanna Järver och Mapei :'))) mvh ganska musiknördig eheh. 
 
Vilken tv-serie var bäst i år?
- Bron!!! fast kollade Gossip Girl också och det var ju amazing, och New Girl och så tredje säsongen av orange is the new black. 
 
Och vilka böcker du tyckte du bäst om?
- Mayas Dagbok!! Lame namn men den var fantastisk tycker jag. 
 
Något du önskade dig och fick?
- ja, dels önskade jag ju att jag vann kulturstipendiet och det fick jag ju!! och sedan önskade jag så himla mycket att få chansen att åka till London och det fick jag ju! Det bästa är att jag förmodligen ska tillbaka dit iår igen, halleluja. 
 
 
Vad gjorde du på din födelsedag?
- jag blev väckt tidigt på morgonen av mamma och syster som sjöng för mig och så åt vi födelsedagsfrukost. Gick i skolan som vanligt, blev grattad, och så firade jag med min släkt på kvällen samt Carro+Emmi. Hade en himla fin dag faktiskt. 
 
Årets bästa köp?
- gud vad svårt. Men kanske popagandabiljetten för att fortsätta på detta musiktema, men var så glad under dessa dagar och sånt är ju alltid kul!
 
 
Tankar inför 2016?
- har tänkt så många år nu att "det här året! det ska bli mitt år", men det har ju bara slutat med att jag varit besviken för att det inte varit så himla bra som jag önskat. Därför tänker jag sänka de kraven litegrann och bara köra på i mitt tempo och acceptera hur saker och ting är. Sedan ska ta tag i mitt mående ytterligare och försöka jobba på att bli av med min ständiga jäkla oro vilket är skitläskigt, men samtidigt känns det som att jag är redo nu. Ändå spännande år framför en, i och med att jag även tar studenten i sommar och inte vet vad jag ska göra sen. 

Kommentarer
Postat av: Johan

Ser att du gillar musik. Om du har lust kan du gå in och kolla min blogg. Där kan du läsa om och lyssna på: 60- och 70-tals soul, ska, rocksteady, tidig reggae, blues, rytm'n'blues och calypso.

2016-08-24 @ 19:32:26
URL: http://finest.se/soulful

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0