Två dagars musiklycka

I onsdags och i torsdags var jag iväg på två konserter, som båda, var helt amazing! Så tänkte visa lite ifrån det. 
jag var ju nämligen och såg Erik Hassle, surprise. Båda dagarna dessutom, eh. I onsdags var jag på p3 live session (där jag även såg Urban Cone för ett par veckor sedan, så börjar känna mig som en stammis på radiohuset nu ju). Först spelade Adam Tensta och han var sjukt bra han med, så honom lär jag ju fortsätta lyssna på massvis. Tycker om p3 session för en lyckas alltid hitta ny musik där. Hursom, sedan var det Eriks tur att spela! Han körde några låtar, sedan var det intervjuer (och jag blev sjukt nostalgisk när det var några fans som skulle upp på scenen och fråga honom frågor, jag gjorde ju det, fast ja, för tre år sedan, sjukt), och sedan fortsatte spelade han några låtar till. Allt avslutades sedan med att han spelade fucking hurtful!!! blev helt hysteriskt glad eftersom att det var ett tag sedan jag hörde den live nu, och jag hade ju helt gett upp tanken att ens få höra den live igen. Men han hade gjort en ny version på den som var asgrym och det var så kul att höra den! 
efter fick vi träffa honom igen, även om han redan hade varit och kramat om oss fans när vi stod och väntade innan konserten. Det var så fint, för vi är ju några personer som lärt känna varandra via Erik och under den här spelningen var vi alla där, var av att även Erik påpekade det och tyckte att det var kul att vi kände varandra. Sedan tackade jag för en bra livespelning och berömde nya hurtful-versionen. Så jäkla bra dag!
och ja, sen då. Dagen efter, i torsdags, så var jag på Debaser Strand där Erik spelade. Det roliga med den här spelningen var ju att det faktiskt var en riktig konsert, och ja inte en på radiohuset, så han spelade ju fler låtar+att det var mer konsertstämning. Spelningen var lätt en av de bästa konserterna jag varit på ever. Det var en sån sjuk stämning, och publiken var aspepp och Erik var helt amazing. Stod där helt tokberörd ännu en gång och jag förstår inte ens hur det är möjligt att nästan gråta under vissa låtar för att i nästa sekund tokdansa och vara superlycklig. Det var dessutom så fint, för efter första låten satte han sig framför mig på scenen och hälsade, var av att en som stort fan blir ganska glad faktiskt, hah. Men ja, han spelade runt tio låtar och de 45 minuterna han spelade var så jäkla fantastiska. Han hade dessutom världens coolaste ljusshow och backdrop vilket var coolt. Men ja, det var sjuktsjuktsjukt bra, och jag kan nog inte riktigt beskriva i ord hur bra det var. Men ja, det var bra <33 efter tackade jag för ännu en gång för världens bästa spelning och var mest glad. så fin dag.
 
och jag känner att hela min blogg är fylld av världens mest fangirliga inlägg med Erik Hassle just nu, men så får det vara känner jag för det är nog så om en får se sin största idol live liksom. Nu vet jag inte om det blir några mer konserter, men är så himla lycklig över de fyra gångerna jag sett honom iår. Att musik kan göra en så sjukt glad, åh. (sedan är bilderna i det här inlägget mobilbilder med världens sämsta kvalitet, men tycker inte att det får göra någonting just nu faktiskt) 

Kommentarer
Postat av: Matilda

Wiiiiiiiiiie!!! 💗

2015-06-28 @ 16:45:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0