Robot Love

igår var jag på ett kult äventyr, så tänkte att vi kunde ta en titt på det! efter min skoldag på en timme där vi tittade på bildspel från vad alla i bildsektionen på skolan gjort under året, så åkte jag till stan där jag mötte upp Ida och Ljungis. vi köpte såkallat kögodis innan vi satte oss på buss 56 som skulle ta oss mot radiohuset där vi skulle på konsert!
jag var sjukt glad och peppad innan, och min tygkasse jag gick runt med var ju en bra ledtråd gällande vilket band vi skulle se! nämligen Urban Cone!! ett av mina favvisband ju <3
vi var på p3 live session vilket är ett så himla gos program, tycker jag. Först ut att spela var Julia Adams och hon var sjukt bra. Jag hade inte hört talas om henne tidigare men lär ju definitivt fortsätta att lyssna på henne efter det här. Men alltså </3 bilderna nu dock. Har helt tappat det här med hur en fotograferar konserter för det blir inte bra längre, och det är ju himla sad med tanke på hur mycket jag tyckt om att fotografera konserter. Men ja. 
sen var det då Urban Cones tur att spela!! var helt lyrisk under hela spelningen för de är ju så jäkla braaa, och dessutom ännu bättre live. Sist jag såg dem var i mars, men då var det en akustisk spelning i en skivbutik där de endast körde tre låtar, så sist jag såg dem live "på riktigt" med massa instrument osv var 2013, vilket var två år sedan så hade ju verkligen sett fram emot det här. De körde endast låtar från deras senaste album (+ Urban Photograph) vilket var så kul eftersom att deras nya album i princip är det enda jag lyssnat på under de senaste veckorna.
sen var det ju så himla bra stämning så efter halva konserten fick vi i publiken resa oss från våra sittplatser vilket var sjukt värt och mycket bättre och roligare <33 alltså åh. Glädjeruset. Världens bästa stadskottar. 
 
Är dessutom så himla tacksam över att jag fått se så många av mina favvisar live redan under de här året. Musik är ju en väldigt bra sak alltså <3 

Kommentarer
Postat av: Elin Gåhlin

Åh vad kul med konsert! Ska kolla in det där bandet och se om jag gillar musiken!:)

Svar: ja men åh det tycker jag verkligen att du ska göra! de är asbra

2015-06-04 @ 15:09:34
URL: http://elingahlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0