fotografiska

förra veckan hängde jag och min klass på fotografiska. Ganska bra syssla sådär nästsista dagen i skolan innan lov, för det är sånt vi som fotoelever får göra någon gång ibland. De som ställde ut då var Nick Brant samt Anders Zorn, vilket var lite halvtrist eftersom att Nick Brants utställning var ungefär densamma som sist fotografiska ställde ut hans bilder, var av att jag sett den två gånger tidigare. Sedan diskuterade vi det faktum gällande att fotografiskas stora utställningar ofta består av vita medelåldersmän som fotograferar svartvita bilder, vilket känns så trist (kan dock inflika med att de öppnade en ny utställning i fredags av Inez och Vinoodh som jag är sjukt pepp på att se). Sedan kikade vi i muséeshoppen eftersom att det alltid är så jäkla kul, blir ju helt kär och inspirerad av den sjukt stora mängden fotoböcker där jämt, alltså åh.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0