Hårsnoddar

på eftermiddagen idag fick vi för oss att vi skulle sy här hemma!
jag fick för mig att göra ett par hårsnoddar (för det är ungefär det mitt tålamod räcker till). Ida gjorde en tygkasse och mamma gjorde sitt förkläde finare med nya tyger på!
Ida mitt i processen!! alltså så himla ball. 
och så här blev de jag gjorde. Det gick så himla snabbt och smidigt + att de blev asfina så är mycket nöjd (med tanke på att jag alltid har mitt hår uppsatt liksom). Lär sysselsätta mig med det här jämt nu. Min vision är väl att jag ska lära mig sy så pass mycket att jag kan göra en kjol i samma mönster som den rutiga hårsnodden, men vi får väl se hur det går med de, hah. 

Kommentarer
Postat av: Veronica

Duktiga ni är :)

Svar: hihi tack!

2014-05-24 @ 21:05:34
URL: http://wallgrenveronica.blogg.se
Postat av: Bonnie

Gud vad fina! Om du gjorde fler skulle du kunna sälja!

Svar: åh taaack!! hih ja kanske det!

2014-05-25 @ 11:00:43
URL: http://bonnieelinandrea.blogg.se
Postat av: Hanna

jag syr också. ett tips är att sy cirkelkjolar, jättefina och enkla!

Svar: ja men vad kul!! ja men tack för tipset, ska kolla in det!

2014-05-25 @ 12:01:43
URL: http://skogsmoln.blogspot.se/
Postat av: Jenny - Bildjournaliststudent

åh hur gjorde du hårsnoddarna? himla söta.

Svar: hih ja visst är de! Men jag började med att klippa ut tygbitar som var runt 30cm långa och 10-15cm breda. Jag la sedan de mot varandra och vek det på längden för att sedan sy ihop lånsidorna så att jag fick ett "rör". Sedan drog jag i resår och knöt ihop det lagom hårt för att få till så att banden blev skrynkliga. När det väl är klart är det bara att sy ihop kortsidorna med varandra så att det blir en runt hårsnodd!(haha okej nu känner jag att det här blev en väldigt dålig beskrivning… men jag kanske kan lägga upp någonting bättre här sen, tss)

2014-05-26 @ 02:22:34
URL: http://novemberdreams.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0