Kentfest

igår var det ju äntligen dags för kentfest som jag räknat ned dagar till så länge. Kan ju säga att det verkligen levde upp till mina förväntningar och ååh. Dagen till ära så hade jag en Frida Kahlo gnuggis på armen. Bäst <3<3
jag var där med världens finaste vän, Ljungis alltså och haha detta äventyr när vi skulle försöka hitta till platsen där de låg. I 30min virrade vi runt och när vi var vid en hamn och höll på gå på en båt insåg vi att vi hamnat väldigt fel. Men tillslut så hittade vi rätt, 10min lagom till insläpp. Här satt vi hursom på läkaren och tittade ut över området, fab. 
wiih. Så rosa och fab. Jag var dock besviken som inte fick fota (inte så konstig men tanke på att man nästan aldrig får det på konserter, men ändå). Jag hade dock med en engångskamera så jag är så pepp på att framkalla de bilderna nu.
sen såg vi Tove Lo, var väldigt bra. Jag fick ju reda på vem hon var förra sommaren när jag var på fotokurs och fick fota på We are Sthlm, då spelade hon nämligen och jag minns att jag tyckte om henne redan då.
 
sen satt vi här och smålyssnade på Nina Persson, så här har vi mig. Vid det här tillfället var jag jättepirrig då konserten efter Nina på den stora scenen skulle vara Elliphant. 
och wipps stod vi framför scenen jätteförväntansfulla. Jag skulle liksom få se en av mina absoluta favoritisar live för första gången och det var så stort. Ah denna lycka.
de 30min hon spelade sen var så bra <3<3 jag var väl dock ensam om att tycka det har jag insett efter att ha läst twitter+recensioner, men nä det var bara ren eufori. Jag har ju inte kunnat sluta lyssna på henne sen jag hittade hennes musik i höstas någon gång och att äntligen få höra det live och kunna stå där och sjunga med till låttexterna. Alltså iiiiiih (ok ja jag är glad). Ser fram emot Bråvalla så mycket nu där vi ska se henne igen. Alltså lyckomånad.
sen väntade vi lite till men tiden gick så himla snabbt när vi stod där och gjorde ordlekar så helt plötsligt dök nedträkningen upp och snart stod vi där i ett folkhav och sjöng, skrek och dansade till Kent. Så himla underbart. Dock så missade jag hela euforistämningen då jag fick så himla mycket ångest ganska tidigt in på konserten. Jävla skit.
så sen hamnade vi visst här då jag inte klarade att stå kvar. Det kändes som ett så stort misslyckande men konserten var fin ändå.
och så avslutades allt med konfetti och fyrverkerier till mannen i den vita hatten. Så himla fint <3<3

Kommentarer
Postat av: Jenny

Kärlek kärlek kärlek.

2014-06-16 @ 22:53:19
URL: http://novemberdreams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0