This is England

 
För ett par månader såg jag en sån himla bra film. En sån film som man kan se flera gånger om och som inte blir sämre. This is england heter den. 
 
Filmen är gjord 2006 men utspelar sig under tidigt 80-tal. Den 12 åriga Shaun bor i en liten stad i England med sin mamma. I skolan är han mobbad och har egentligen inga vänner tills han en dag träffar Woody och hans gäng. De är skinheads men har inget politiskt inblandat, för dem handlar allt om musiken och stilen. Shaun hakar direkt på de andra och de blir goda vänner. När deras gamla vän Combo släpps ut efter ett långt fängelsestraff förändras allt. Han är nationallist och gänget delas snabbt i två delar där Shaun blir kvar med Combo. 

Filmen är otroligt gripande och jag blev otroligt berörd efter att ha sett den. Den är SÅ bra, men samtidigt så jäkla hemskt. Det jag vill komma fram till är iallafall att jag verkligen tycker att ni ska titta på den ifall ni inte sett den för den är otrolig (ett extra plus är att det dessutom är sjukt bra musik i filmen). SÅ bra. 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny - Bildjournaliststudent

Lipar alltid så mkt till den när en viss person dör i slutet :(( och för den olyckliga kärleken även om hen är ett svin

Svar: jaaa men ellerhur, jag med :((((

2014-01-08 @ 20:23:32
URL: http://novemberdreams.blogg.se
Postat av: Pyret.

Åh visst är den så himla bra? Verkligen en utav de filmerna som berör en.

Svar: ja men verkligen, världsbäst!!

2014-01-08 @ 22:31:21
URL: http://nittiosexnollniotjugoett.blogg.se/
Postat av: Bonnie

Vad roligt att du skrev om den! Jag såg den nämligen i dag på engelskan. Sååå bra film!!

Svar: men jaa gud vad kul!! Din engelskalärare verkar ha väldigt bra filmsmak!!

2014-01-10 @ 13:43:52
URL: http://bonnieelinandrea.blogg.se
Postat av: FrökenTV, bloggen om tv och film

faktiskt inte sett den, borde göra det!

Svar: ja men åh det borde du verkligen göra, så sevärd!!

2014-01-13 @ 17:00:41
URL: http://efji.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0