Köpenhamn

wow jäklar jag uppdaterar här igen. Sen sist har jag fått jullov så nu ska jag bara ha det bra i tre veckors tid innan jag börjar skolan igen, wih. Någonting annat som hänt är ju att jag varit i Köpenhamn och sett Julian Casablancas+the voidz!!! alltså den lyckan. Jag förstår fortfarande inte att jag sett julian och allt känns som världens bästa dröm. Tänkte iallafall visa lite mobilbilder (</3 då en inte fick ta med kameran in på konserten och då vågade jag ju inte chansa och ha med den in i väskan liksom). 
 
Klockan 6.21 gick mitt och Astrids tåg från centralen i tisdags morgon. Trötta men peppade som attsikans gick vi på tåget och satt sedan där i fem timmar. I Malmö gjorde vi ett byte då vi skulle hoppa på Öresundståget till Köpenhamn. Jag var helt fascinerad av Malmö central. Jag var ju där i somras men den här delen av centralen hade ju jag missat, vilket var synd då det var asballt!!! Väl på Öresundståget sen så var ju jättebesvikna då det bara tog ett par minuter att åka över bron. Trodde ju att det skulle vara aslångt, men nä (en har ju så bra koll..)
Väl framme i Köpenhamn sprang vi runt och virrade massvis. Först skulle vi ju hitta till hotellet vilket var lättare sagt en gjort. Efter att vi sprungit in och ut på de flesta ingångar till tågstationen hittade vi tillslut rätt väg ut, och följde vår magkänsla som visade oss rätt till hotellet. Nästa förvirring ledde ju då vi skulle hitta till konsertlokalen. Det var egentligen bara en gata upp från hotellet men eftersom att vi sprang in på bakgator för att fota fina hus (som detta hus ovan) tog det ett bra tag. När vi väl var utanför konsertlokalen var det tomt (vilket vi senare fick veta berodde på att vi stod vid fel ingång..) så då gick vi och fikade istället samt gömde oss för regnet!
Så gick vi förbi det här. Ett par konsertaffischer som jag var på tok för feg för att ta. Sedan gick vi tillbaka till konsertlokalen (och till rätt ingång) där vi fick nr 6 och 7 i kön. Vi satt och köade utomhus i fem timmar och jag var så himla peppad. Jag och Astrid satt och gjorde ordlekar med varandra och fördrev tiden på så sätt. 
<3<3<3 klockan 21.20 gick julian och the voidz upp på scenen och då tror jag att jag fick min stora chock. Helt plötsligt stod Julian Casablancas några meter framför mig (och resten av bandet också såklart haha, men har inte hunnit bli så insatt i The Voidz än eftersom att det var typ tre månader sedan albumet släpptes ehehe). Julian, den person jag sett upp till så länge stod bara där. Jag hade nog förväntat mig att jag skulle gråta floder, men det höll jag mig ifrån och istället stod jag bara där och log det största leendet jag någonsin lett. De spelade flest låtar från deras album som släpptes nu i höst (och bland annat min favvis från skivan som de knappt spelat på några spelningar!!!), sedan körde de ett par The Strokes låtar (<3 gläjderus), och två låtar från Julians skiva (b.la 11th dimension som de inte spelat under hela hösten, liksom <3. Blev så glad). Det var dessutom så fint att se dem i just Danmark eftersom att Julian har släkt där + att det var sista spelningen på den här europaturnén. Brabra. Det sjukaste under konserten var väl sedan under den tredje sista låten då jag helt plötsligt fick ögonkontakt med Julian. Han stod där på scenen precis framför mig och tittade på mig. Alla runt omkring i publiken började ju sträcka ut armarna vilket jag såklart också gjorde och han fortsatte att hålla ögonkontakt och gick fram och tog mig i handen. Sedan sjöng han något i stil med kissing them hands och precis det gjorde han sekunden efter då han pussade mig på handen (+typ 3 personer efter). Då kände jag väl att lyckan var gjord. Jag tittade på Astrid och tänkte att dör jag nu så dör jag sjuktjävlaäckellycklig. För precis så kände jag. Och känner fortfarande några dagar i efterhand, fast jag fortfarande inte riktigt kan förstå vad som har hänt. Efter spelningen var jag så himla euforisk+jätteskak och kände att jag aldrig ville att denna dag skulle ta slut. Men det gjorde den ju. Dock är väl dagen placerad som en av de bästa någonsin.
morgonen därpå vaknade jag och Astrid upp till ett rätt soligt Köpenhamn. Dessutom hade vi världens största och finaste fönster på hotellrummet vilket vi inte sett tidigare då det bara varit mörkt innan. Det var viktigt att föreviga tänkte vi. 
så gick vi ut på stan igen för att hitta någonstans att äta frukost.
vi fann ett ställe där en kunde dricka färskpressad juice och tyckte att det passade perf. Jag drack en juice med äpple och citron, och astrid med jordgubb och banan. Bra frukost liksom. Bredvid fiket hittade vi sedan en så gos butik med massa ekologiskt vilket var nice tyckte vi. Så gick vi tillbaka till gatan där vi bodde igen (och det var nästan den enda delen vi såg av Köpenhamn. Vi hade ju inte så mycket tid + att vi inte ville virra bort oss precis innan vi skulle åka hem).
dock gjorde det oss inte så mycket tror jag. Alla hus på gatan var sjukt fina så vi gick endast runt och fotade en massor (och jag saknade min kamera </3. Jag hade dock en engångskamera med mig som jag får ta och framkalla någon gång, är ju lite seg på sånt då jag fortfarande inte framkallat från kentfest och bråvalla eh). 
dessutom fanns det såna här fruktstånd överallt. Tyckte att det var fint och att det borde finnas sånt här överallt. 
vi fortsatte att gå, så gick vi i ett par secondhand affärer (jag köpte en gul polo som var fin), vi gick i en gammal antikaffär samt en godisaffär där vi köpte klubbor. Sedan var vi tvungna att gå tillbaka till hotellet igen för att checka ut och hämta våra väskor för att sedan säga hejdå till Köpenhamn :( så himla bra dagar och så skönt att bara komma iväg hemifrån ett par dagar så här mitt i all julhets. Har dessutom kommit fram till att jag absolut måste åka till Köpenhamn igen och då vill jag se mer av stan än bara en gata. 

Kommentarer
Postat av: Daisy

åh vilka fina byggnader! Skulle gärna vilja åka dit *-*

Svar: ja alltså åh det var sjukt fint! ifall du någon gång får möjligheten att åka dit är det så värt det, hihi

2014-12-20 @ 20:20:35
URL: http://vinylbrus.blogspot.com/
Postat av: Pyret.

Men åhh så himla fint äventyr!

Svar: hih ja verkligen!

2014-12-22 @ 16:24:22
URL: http://sovrumsgolv.blogg.se/
Postat av: Evelyn

vad heter hotellet ni bodde på?

Svar: Vi bodde på Copenhagen star hotel! Prisvärt, och vi var nöjda med det. Området vi bodde i var lite sisådär, men det låg nära till centralen så det var centralt och bra, så ja rekommenderas!

2015-01-14 @ 15:45:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0