Gustavsbergs porslinsmuseum

idag åkte jag, syster, mamma och mormor till Gustavsberg för att gå på porslinsmuseet. Jag och syster tyckte dock inte att det var så intressant + att det var asvarmt så vi gick ut och satte oss utanför rätt snabbt. Jag blev helt kär i byggnaden pga älskar ju tegelhus <3 min dröm här i livet är ju att bo i ett tegelhus, fast inte i Gustavsberg då utan i London.
Sistah. 
syster+älsklings huset <3
sen så målade syster porslin. Jag skippade det pga asdåligt tålamod samt att jag är sjukt dålig på allt som har med att rita och måla att göra. Ida däremot är ju desto bättre på det. Hon målade en tant på en tallrik. 
jag var där för några år sedan med bestie och hennes familj (har jag för mig iallafall) och då målade jag en prickig kopp som jag tappat bort nu, wops.
när Ida var klar så gick vi ut igen och jag kärade ned mig helt i ännu fler tegelhus <3<3<3
det fanns ett hotell och där utanför stod det två cyklar. Viktigt att föreviga på bild måste jag ha tänkte väl jag eftersom att jag nu har bild på de.
sen så var vi ju inne i deras butik. Ida shoppade muminmuggar och var helt överlycklig, haha.
mammi och mormor. Idag var det dessutom en himla bra dag att åka iväg då det var så himla mycket svalare än vad de varit den senaste månaden (halleluja).
sedan åkte vi tillbaka till slussen igen för att få i oss något att äta innan vi fortsatte hem med pendeln.

Kommentarer
Postat av: Ninni - Vimsiga mamman

Så fina bilder

Svar: åh tack!!

2014-08-08 @ 07:44:17
URL: http://ninnzan.se/
Postat av: Alice & Stina

Så himla fint det ser ut, hur blev tallriken med tanten på när den var klar?

Svar: ja det var fantastiskt fint där!!den blev jättejättefin, dock är den kvar där fortfarande då målningen ska brännas in. Får se om jag får lov av syster att lägga upp den sen när vi fått tillbaka den igen! annars kanske ni kan hitta den på hennes blogg sen (tungamoln.blogg.se).
kram

2014-08-08 @ 16:11:51
URL: http://aliceochstina.blogg.se
Postat av: Alice

Ska jag absolut göra!

2014-09-23 @ 21:34:32
URL: http://aliceochstina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0