Påskafton

i lördags, på påskafton åkte jag, mamma och syster till skansen för att fira påsk. Vi var inte ensamma med att tänka så och det var rätt mycket folk.
vi började med att äta. Vi satt här, på en bänk och tittade på Stockholm. Jag åt en baguette med fetaost och avokado.
vi fortsatte sedan och hälsade på renarna. Fina.
hälsade på fler djur.
hej ena bocken bruse!
och så hälsade vi på grisarna och då blev syster såhär glad.
när det hade gått några timmar gick vi bort mot det stora torget på skansen och jag köpte en klubba och Ida karameller. Så gott <3<3 gahd.
fortsatte att gå.
tycker att det känns som att komma till en annan värld när man är på skansen. Det är så bra stämning.
vi gick bort till de nordiska djuren och såg björnar samt ett lodjur(!!!) det har aldrig någonsin hänt tidigare när jag varit på skansen. 
På vägen dit dök det upp massa hönor och en tupp var av att jag tyckte att dem var ascreepy ett tag pga följde efter oss. 
sen gick vi lite till...
för att gå bort till akvariet där vi skulle avsluta dagen. Det är ju helt klart den bästa delen på skansen, tycker jag. Den här apan var så liten och söt <3 ville knappt gå därifrån.
såg en sengångare, iiiih älskar sengångare
och så lemurerna.
dem såg ut att ha det bra i solen.
ännu en till apa. kom fram till att det är ett asballt djur ändå. Tycker dock att det är rätt synd om alla djur som sitter där instängda </3
och så alla djur under ytan. Lite leskiga. Sen vi var där har jag till och med drömt om spindlar och ormar? Fast spindlar har jag inget emot, dem är coola.
så åkte vi hem och åt god mat + godis. Vi tittade på en rätt dålig film och gick sedan å la oss, rätt tidigt. 
Här är föresten äggen vi gjorde i fredags och det gick väl lite sådär. Tanken var att vi skulle måla på mönster också, med det blev inte speciellt fint + att äggfärgen släppte. Värdelöst.

Kommentarer
Postat av: Bonnie

Tycker äggren blev himla fina ändå!

Svar: haha men åh taack!

2014-04-22 @ 17:38:42
URL: http://bonnieelinandrea.blogg.se
Postat av: Milla

Så himla mysigt på skansen! Hälsa din lillasyster att hon är väldigt fin tycker jag <3

Svar: ja ellerhur, bästa stället någonsin! Jaa det gör jag!! <33

2014-04-23 @ 15:55:56
URL: http://miisa.blogg%2Cse
Postat av: Jenny - Bildjournaliststudent

Men alltså AKO-kolorna finns ju inte kvar längre väl?? måste åka till Skansen och köpa mig såna!!

Svar: Nä ellerhur!! Skansen är bäst!

2014-05-01 @ 20:01:36
URL: http://novemberdreams.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0