En tur till Kungsträdgården

Imorse klockan 05.20 mötte jag och Emmi upp varandra och sprang sedan till pendeln. Vi hade nämligen fått för oss att åka in till Kungsträdgården lagom till att solen skulle gå upp. Tanken var att Astrid skulle följa med också, men det blev lite ändrat </3
här satt vi och åt frukost klockan 6 på morgonen. Vi kom fram till att City var HELT UNDERBART den här tiden på dygnet. Vi såg saker vi aldrig sett tidigare och allt var så mycket vackrare. Tänk om det alltid vore så <3
Först var vi lite besvikna då det knappt fanns några blommor på träden, men när vi såg ljuset var det helt klart värt det. Alltså så fruktansvärt vackert.
finvän
mycket koncentrerad.
alltså blir så Stockholmskär av dessa bilder. Säger det ännu en gång, SÅ vackert.
motljus <3
kjute 
längtar så tills att träden ska börja blomma ännu mer!
vid sjutiden gick vi och satte oss på en trappa vid vattnet. Solen lös så vi slapp frysa, helt underbart. Sedan satt vi där och väntade till mc´donalds skulle öppna för att köpa juice samt äta croissant (jag) och toast (pemmi).
vi kunde inte släppa träden så vi knäppte ett par bilder till.
här har vi ju mig också! Emmi har såklart tagit bilderna.
alltså <3<3<3<3 det här är ju nästan det bästa med våren. Ifall någon varit med här tidigare vårar så kan en ju lista ut hur mycket jag älskar dessa träd pga kan inte låta bli att fota hela tiden. 
sedan tänkte vi att, nä vi åker vidare! Så vi tog spårvagnen till Djurgården för att åka till Rosendal. Här sitter Emmi och fotar fåglar. 
Det var ett så fint välkomnande där med påskfjädrar. Hela Rosendal var klädd i påskpynt. Asbra plats att vara på.
vi gick till växthuset och i fönstret är det alltid blommor i vaser.
emmi köpte två minivaser som hon ska plocka små blommor i och hänga upp hemma!
både jag och Emmi gick runt och ååååh:ade hela tiden
det här påskägget var så fint, vill nästan också göra ett sånt ju!!
vill också ha vattenkanor i taket, tänkte jag.
tycker om den här bilden så mycket av någon anledning.
fina vän!
vi bestämde direkt att vi skulle åka tillbaka dit i sommar när det blommar mer. Jag var ju där i sommras.
den här platsen tycker jag ser ut som nangijala, fast dött.
sedan sa vi hejdå till den här vackra platsen!
knäppte ett par bilder till på vägen tillbaka.
hej rådjuret (+ de två andra som inte syns på bilden)
 
sedan så fortsatte vi att promenera, vi tog spårvagnen till centralen och åkte hem igen. Då traskade vi till hemköp och köpte drömmar och havreflarn samt satte oss vid vår favoritkulle! Så jäkla fin dag, blir alldeles ååh:ig av mig. Så himla bra att jag fortfarande har så bra kontakt med dessa människor trots att vi inte går i samma klass längre, så bra. 

Kommentarer
Postat av: Miranda

Åh så fint! Din dag verkar ha varit superbra! Kram

Svar: tusen tack! ja det var den verkligen, kram

2014-04-12 @ 21:38:58
URL: http://ovanligflicka.blogg.se
Postat av: frida

men ah va fint. älskar att ni gick upp så tidigt, bilderna blev sjukt vackra!

Svar: iiih tack!!

2014-04-12 @ 23:57:10
URL: http://stummaord.blogg.se
Postat av: Jenny - Bildjournaliststudent

Härlig vårdag. Alltså saknar ju Stockholm (själva staden) när jag får se såna här bilder och körsbärsträden i kungsan, att de redan blommar!

Svar: hihi ja verkligen. Men åh ja, Stockholm är ju så jäkla fint såhär på våren (annars också i och för sig)!

2014-04-13 @ 16:03:11
URL: http://novemberdreams.blogg.se
Postat av: Anonym

härliga bilder!

Svar: taack!!

2014-04-13 @ 18:43:33
Postat av: Sara Karolina

Vilka fantastiska bilder. På riktigt, de finaste jag sätt på länge.

Svar: men alltså jag blir så otroligt glad, tack så hemskt mycket!! <3<3

2014-04-13 @ 19:54:57
URL: http://sarakarolinas.blogg.se
Postat av: kaneli

Körsbärsblommor är ju bland det vackraste!

Svar: ja alltså det är helt galet vackert!

2014-04-14 @ 11:04:02
URL: http://spicegirl.ratata.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0