Midsommarafton

igår åkte jag och Ida ut med pappa och Elina för att fira midsommar ute i skärgården. När vi väntade på färjan över passade vi på att köpa glass. Jag kom fram till att Hallon och Polka inte var goda tillsammans.
så lyssnade vi(jag) lite på The Strokes i bilen
såhär glad var jag när vi nästan var framme med färjan (alltså har ida tagit bilden)
 
jag bar glitterstrumpor dagen till ära!
när vi var framme gick vi sedan ned till midsommarfirandet. Folk dansade till små elefanterna (nymodigheter) och hade det trevligt, även jag som endast tittade på. Sedan kom regnet och då började jag frysa så himla mycket så då gick vi hem igen.
under eftermiddagen gick jag på promenad med Ida och gammelmormor.
ungefär såhär fint var det, så underbart.
jag plockade blommor då jag allt bestämt mig för att jag skulle göra en krans eftersom jag inte burit någon på så många år och för att det är så fint!
fina gammelmormor.
ännu mer fin natur
innan jag sedan skulle göra min blomkrans skulle vi på ännu mer äventyr då vi skulle lägga båten i sjön (eller ok jag fotade när dem la i båten)
sedan fick jag pyssla med min krans!
Jag hade aldrig gjort någon förut och tyckte att det var dödssvårt att få till det bra. Såhär blev den iallafall och det blev iallafall ett rätt bra första försök tycker jag. Det tråkiga är väl att den gjorde ont att ha på sig då det stack ut ståltråd överallt (iallafall ska jag ha den någonstans på väggen sedan när blommorna börjar vissna helt och hållet)
när vi hade ätit midsommarmiddag (grillat för första gången i år!! (ok livet med att bo i lägenhet)) gick vi på ännu en promenad och nu ned till sjön. Solen hade börjat gått ned och vattnet var alldeles spegelblankt, så fiiiiint liksom! Dessutom är det ett sådant lugn ute denna tiden på kvällen vilket är helt underbart, wii.

Kommentarer
Postat av: Jenny

åh så fint ni ser ut att ha haft det! super midsommarkrans också :) duktig du är!

kramar

Svar: hihi åh ja (jag hade dock inte så mycket midsommarkänslor fast det var himla fint iallafall)! tack så mycket finis, kramkram!

2013-06-22 @ 22:16:13
URL: http://novemberdreams.blogg.se
Postat av: victoria

alltså VART kan man köpa dessa glittrande strumpor? behöver dom för att gå vidare med mitt liv

Svar: mina kommer ifrån H&M men jag fick dem i vintras så jag vet inte om dem finns kvar längre :// Men kolla iallafall!!

2013-06-23 @ 01:24:21
URL: http://dvala.blogg.se
Postat av: Louise

Riktigt fin blogg! Vilken kamera använder du?
En till sak, jag har precis gjort om min design och skulle bli jätteglad för lite feedback. Om du även vet hur man ändrar sidomenyn, alltså den där texten som alla kategorier/akriv finns, från vänster sida till höger så skulle jag bli jätteglad. Kram!

Svar: tacktack, jag använder mig utav en Nikon D5100! :)

2013-06-23 @ 11:41:32
URL: http://louisemilson.blogg.se
Postat av: Daniella 🌙

Så man binder med ståltråd? Då vet jag :D min blev hemsk så jag var utan :(

Svar: haha jag använde ståltråd och det funkade super (förutom att jag då inte band fast de ordentligt så det stack ut massa) men testa det, hihi! :D

2013-06-23 @ 17:55:33
URL: http://vapenbroder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0