We made it one big memory

detta kommer antagligen bli det längst inlägget någonsin på denna blogg. Orsaken till detta är alltså att jag drömt om mina klasskompisar (eller ja före detta klasskompisar blir det ju nu) om nätterna och jag har insett att det var mycket jobbigare än vad jag skulle tro att sluta nian då jag går med någon slags tomhet hela tiden.
Därför har jag nu bestämt mig för att sammanfatta vår skolgång från i sexan då jag började i denna fantastiska klass jag nu slutat i.
 
Sexan har jag dock knappt någon bild från då alla ungefär låg på en mobil som blev stulen. Hursom så hamnade jag somsagt i världens bästa klass och jag minns fortfarande den första skoldagen så väl och jag minns liksom mina första samtal med de personer som sedan skulle bli mina närmsta vänner. Jag och Elin pratade om grupparbeten, jag och Emmi om att vi båda var födda i december samt att jag och Astrid pratade om godislöften, så fab va.
HURSOM så har jag lite bilder från sommarlovet till sjuan och det ser typ ut såhär
jag och carro var väldigt fab första dagen på sommarlovet i sexan.
under denna period var jag även vääldigt sporintresserad och spelade basket tre gånger i veckan samt matcher på helgerna. Dessutom gick jag alltid runt i basketrelaterade tröjor. (alltså haha ok detta känns så inte jag)
under en helg detta lov åkte jag, Ljungis och Emmi ut till skärgården och hade det världsbäst. Vi grillade smultron och badade ca hela tiden (jag och Emmi fick även för oss att vi skulle lära oss att dyka. Efter ett magplask och ett ryggplask gav vi upp)
när carro hade åkt hem så åkte jag och Emmi på äventyr till en ö där det endast fanns får och kossor samt att den stora händelsen var att det var en gudstjänst på ön. Detta tyckte vi var ofantligt tråkigt så vi köpte glass istället.

någon dag efter besöket på ön gick jag på en konsert som tydligen skulle förändra mitt liv då jag fastnade väldigt för denna musiker. Mina vänner trodde att det var en fas och att jag skulle sluta gilla denna musiker efter någon månad. (minns även att jag var så lycklig den kvällen och hade denna som bakgrundsbilden på mobilen i smyg och var mycket noggrann att ingen skulle se av någon anledning)
 
När vi sedan började sjuan hade vi en fotovecka ganska direkt vid starten. Detta tyckte ju vi var jättekul när vi sprang runt där med varsin kamera och fotade gräs och hösten.
lite såhär såg det ut. Mycket vackert må jag säga, haha
vi fick även en läxa vilket var att fota porträtt vilket jag och Emmi tog mycket seriöst. Så vi åkte hem och fotade vid en skog.
I sjuan någon gång kom även jag och Emmi på den fantastiska idén att göra tårta som slutade i en såkallad gräddbomb. Denna gräddbomb har vi nu gjort måånga gånger sedan dess.

Vi fick ännu ett sommarlov då vi hittade på massa knas (dock så har ju ungefär alla bilder från den sommaren försvunnit då hårddisken där alla bilderna låg gått sönder..)
 
I åttan sedan kom vi alla tillbaka i chock då vi fått ett nytt klassrum efter två år, inte okej liksom. Men vi kom även tillbaka till den faaantastiska maten och dem underbara smakisarna i kaféterian.
mycket trevligt.
vi blev också väldigt förvånade då fysik låg på schemat för första gången (innan hade det hetat NO och då hade vi typ bara haft kemi och biologi.) Hursom så hade vi en lärare den första terminen som ritade fint på tavlan. Den andra terminen hade vi en ny lärare och hon var nog mest elak trots att hon kallade oss hennes små änglar :))
Ljungis hann testa olika träningsformer under en idrottslektion och jag fotade henne. Detta kan nog varit en av dem roligaste lektionerna med vår knasiga lärare iallfall.
Carro hade maskerad och här har vi Natta som mimare.
jag och Emmi gjorde massor av besök inne i stan i åttan. Det såg likadant ut varje gång ungefär. Först fotade vi allt vi kunde se, när vi blev hungriga gick vi på Pizza Hut på Folkungagatan innan vi sedan tittade i affärer i Götgatsbacken för att sedan fika chokladbollar och pepsi på fiket Muggen.
när vi sedan fick vårt lov hade vi det underbart hela tiden.
vi hade picknick...
... och så hade vi det fint på Elins femtonårsdag. (mhm såhär är vi liksom)
dessa tre människor hade sedan vid olika tillfällen köat med mig till han som egentligen bara skulle vara en fas i sjuan. Detta var alltså två år senare och njaaa jag tycker nog fortfarande om den där musikerna rätt mycket.
 
WAAAH och så sista året i skolan. Det började med att vi vandrade 1,3 mil och vi har nog aldrig varit så trötta som vi var då.
under detta sista år hann vi även spela in en julfilm till engelskan och det verkar vara någonting i denna bild som gör att alla sitter och stirrar på en speciell punkt.
sedan har vi ju hunnit köa lite mer. Både bland skivor och i regnet.
vi har hoppat höjdhopp och Elin såg besviken ut trots att hon klarade det.
vi dansade på skolbalen.
köpte vackra glasögon i Spanien.
och sedan stod vi alla och kramade om varandra och grät för vi visste att detta var det sista gången någonsin som vi skulle kalla varandra klasskompisar.

Somsagt det är nästan en vecka sedan skolavslutningen och jag sakar dem så mycket och det känns så konstigt att vi inte kommer ses i skåphallen (där Emmi jagat folk med en toaborste 30 gånger, och där vi ätit massor av kaféteriamackor med smörklumpar samt pluggat i sista minuten innan ett prov) utan nu kommer vi alla börja på olika skolor där vi inte känner någonsin. Så himla ledsamt. Sen blir det även första gången någonsin jag och Carro ska klarar oss utan varandra, vi har liksom alltid gått tillsammans. Sedan vi var tre år, mycket konstigt.
 
OCH JAA detta är det längsta inlägget någonsin men personerna som är med är så bra och jag tycker om dem så mycket. Fina människor.

Kommentarer
Postat av: Astrid

åhh! det kom en tår när jag läste detta inlägg!! har haft fyra fantastiska år med er tjejor och kommer att sakna er grymt mycket på gymnasiet!!

puss på er!! <3

Svar: hihi men ååh. Jaaa ellerhur, dessa år har varit så fina och bra på alla vis och det kommer kännas så himla tomt utan er. Underbara människor :*<3<3<3

2013-06-18 @ 22:15:41
URL: http://elzaby.blogg.se
Postat av: ellen

alltså du är så fin. och att jag som total främling sitter och gråter talar ju lite för sin sak

Svar: haha men åh vad fin du är Ellen!

2013-06-20 @ 11:18:08
URL: http://ellenerikssonn.blogg.se
Postat av: emelie

jag gråter. fyfan. jag saknar er så mycker redan. ni är världens finaste allihopa. jag älskar er mest. massor med kramar till er mina små guld smulor <3

Svar: men ååh <3<3 jag saknar också er massvis redan och vet helt ärligt inte hur jag ska klara gymnasiet utan er. älskar er finisar. Kram <3<3 (ok vi måste ses i veckan dock om du kan, okok??)

2013-06-22 @ 14:38:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0