The Royal Concept

igår var ungefär världens bästa dag. Jag och Astrid åkte nämligen in till gröna lund ganska tidigt för att se The  Royal Concept. Det var Astrid som lyssnat på dem tidigare men jag hade lovat henne att gå med vilken var en himla tur då jag insåg att dem var jättebra när jag började att lyssna in låtarna inför konserten.
(btw, här var iallafall jag innan jag skulle åka. I en ny hatt dessutom dagen till ära!)
jag och Astrid var somsagt där vid ett och under tiden vi väntade hann vi se två piratshower.
så hann vi titta på den lilla sidan av grönan. Under dagen sen dock kom bandet och började soundchecka vilket var mycket trevligt. Dem sjöng bl.a. två Kent låtar och var allmänt bra.
vid insläppet klockan sju sedan så sprang jag och Astrid in som två galningar men det var det så värt när vi sedan stod där längst fram i mitten (alltså grönans system innan konserter, fu).
klockan åtta sedan så stod de fyra där på scenen och började med deras låt Goldrush och dem var sååå bra. Obeskrivligt.
dem var verkligen bra live och det var sån otrolig stämning. HELT UNDERBART. Det var bara en timmes lycka när vi stod där. 
Filip (gitarristen i bandet) var väldigt lik Nick (gitarristen i The Strokes) vilket jag inte kunde sluta tänka på, haha.
efter spelningen sedan var det signering och då fick vi en varsin tröja signerade. Frans (eller Povel, har inte kommit fram till om man säger hans för-eller efternamn, hehehe) sa att han kände igen oss för att vi stod längst fram samt att vi var fina när vi sa hur bra dem var osv (ok jag och Astrid var ju lite lätt glada va)
när det sedan bara var liiite folk kvar fick vi ta bild och jisses vad glada vi två var. Innan visste vi inte om vi skulle våga fråga men sedan när dem sa att man skulle göra en liten kö för att bli fotad så blev vi lite räddade, haha.
Hursom så tyckte dem iallafall att jag hade ett grymt mobilskal och att man borde ha en sådant (the strokes alltså) SÅ FINT. Sedan tackade jag och Astrid för konserten ca trettiotusen gånger innan vi skuttade därifrån helt lyriska över dagen.
Helt underbart verkligen och nu är jag så peppad inför deras albumsläpp i september, iiiiih.
 

Kommentarer
Postat av: ☂ millan ☂

svar; tack snälla! kram

2013-07-18 @ 19:51:44
URL: http://millies.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0