Januari-Mars

Ni som varit med här i ett tag vet att jag alltid brukar göra små årsresumeér, och ja även iår tänker jag göra det. Vi börjar i Januari.
jag började januari månad med att ligga hemma och läsa världens finaste bok. Torka aldrig tårar utan handskar del 1. Så jäkla fin bok. 
det var fruktansvärt kallt hela tiden. Jag tycker inte om vintern.
jag och Carro var ute och fotade i snö och minusgrader. Det var så himla kul tyckte vi båda, men kallt. Speciellt för Carro som endast satt i kortärmad klänning. 
jag köpte mina drömskor. (som inte är såna drömskor länge pga obekvämaste skorna jag ägt - dem är så jäkla tunga så att man knappt orkar lyfta på fötterna.)
Jag, mamma och syster var på moderna museet en dag och tittade på en fotoutställning.
Januari slutade med att jag var på massa öppna hus inför att börja gymnasiet. Efter att jag varit på skolan jag drömde om att få börja på köpte jag min sammetskjol och den har jag bott i hela året. En utav dem bästa köpen för i år!
 
Februari. 
Februari månad var väldigt händelselös. Jag låg hemma i världens influensa (som vanligt i februari) och gjorde inte så mycket alls egentligen. Men så är väl alltid februari? Har något kommit fram till att det är den tråkigaste månaden på året. 
 
En dag så gjorde jag och syster scones iallafall och till det drack syster te.
Jag lyssnade på Niki and The dove väldigt mycket och läste ännu mer.
Vi åkte skidor med skolan och kan väl kortfattat säga att det inte var kul. Jag som klumpig bör inte få vistas i en skidbacke.
Februari slutade med att jag hoppades på vår och därför blåste jag och syster såpbubblor utanför sophuset.
 
Mars
 
Mars var en sån månad då jag satt hemma och spelade gitarr mest hela tiden. Jag var glad då jag äntligen lärt mig spela en låt på egen hand iallafall! 
jag fotade lillasyster en kväll när hon precis hade klippt sitt hår jättekort.
jag gick i min älsklingsklänning nästan hela tiden. Eller ja, hemma iallafall för den var på tok för kall för att ha utomhus.
The Strokes släppte deras efterlängtade femte album. Hela jag var ett stort glädjerus och jag kom fram till att det bästa som finns är nog när ens favoritband släpper nytt.
jag höll på att välja bilder i sista minuten till ett intagningsprov på de gymnasium jag verkligen ville gå på. Jag minns fortfarande hur fruktansvärt nervös jag var när jag stod där utanför och väntade på att få bli insläppt för att visa upp bilderna. Dock var jag väldigt glad när jag gick ut efter intervjun efter att läraren sagt att jag antagligen skulle få komma tillbaka dit sen och att det var stor chans att jag skulle få komma in. Men jaa jag skulle nog säga att det gick bra med tanke på att jag gått en hel termin på denna skola nu, galet!
En dag var jag och Astrid inne i stan och fotade. Minns att det var så jäkla mysigt och att hela den dagen kändes så vår (trots att det var helt galet kallt fortfarande).
jag umgicks med min älskade lilla skrutt hela tiden. Han är så jäkla fin. Älskade lilla ninen <3<3

Kommentarer
Postat av: frida

så himla fina bilder

Svar: men åh tusen tack Frida!

2013-12-11 @ 11:44:53
URL: http://stummaord.blogg.se
Postat av: Ellen (alatariel)

Härligt! Och du har tagit så fina bilder! ^^

Svar: men åh tack, blir så glad såå!

2013-12-11 @ 12:31:58
URL: http://alatariel.papper.fi
Postat av: Bonnie

Det är verkligen bland det bästa som finns. När håkan släppte nytt var jag som i extas.

2013-12-12 @ 16:09:07
URL: http://bonnieelinandrea.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0