Dem 11 frågorna

Åh jag blev utmanad av fina Jenny förra veckan att svara på 11 frågor vilket är superkul, så tadaa.
 
Bästa...
 
1. Mönstret?
- Jag har blivit helt tokkär i blommigt mönster på senaste tiden. Älskar det speciellt nu på sommaren, blommiga klänningar är så himla fina, så ja blommigt.
 
 
2. Festutstyrseln?
- Åh svårt. Under mina 14 år har jag aldrig riktigt varit på någon fest. Men från mitt håll om jag skulle på fest någon gång i mitt liv skulle jag antaglien klä mig i något jag verkligen tyckte om och som var Felicia. Ehm vad det skulle vara vet jag ju kanske inte riktigt då...
 
3. Festival?
- Svåårt. Detta vet jag verkligen inte alls med tanke på att jag aldrig varit på någon festival. Men jag hoppas och är nog ganska säker på att om man frågar mig om ett par-tre år iallafall!
 
4. Sätt att resa i kollektivtrafiken (motivera)?
- Hade man frågat mig för ett år sedan hade jag lätt svarat buss, men nu när jag åker pendeltåg nästan varje dag måste jag nog säga pendeltåg. Det är otroligt smidigt att ta sig för mig, och det är dessutom bekvämt att åka. Nu på sommaren är dem dessutom mycket skönare då dem är så himla svala, haha.
 
5. Julkalendern?
- Mysteriet på Greveholm tror jag, den är så himla mysig. Tyckte dock om diselråttor och sjömansmöss himla mycket, och vet att jag tyckte om Lasse-Majas detektivbyrå myycket när den gick då jag var i den ålder då jag läste alla dessa böcker. Ja jag tycker nog om dem flesta julkalendrar egentligen, tihi.
 
6. Utländska musik enligt dig, ge exempel?
- Jag lyssnar otroligt mycket på svensk musik och tycker att det finns otroligt många bra svenska musiker. Men jag lyssnar på lite annat också som inte är svenskt såklart. Tycker om bandet The Strokes otroligt mycket och lyssnar på dem otroligt ofta. Ja dem är så himla himla bra, så ja The Strokes blir det på denna fråga.
 
Fin länk till bilden.
 
7.Sidan en människa kan ha (motivera)?
- Ojoj detta är så himlans svårt måste jag säga. Men den bästa sidan, jag tycker om folk som har humor. Så en humoristisk sida (heter det ens så?). Ja jag tycker om att ha kul, så ja det blir nog självklart det!
 
8. Smågodiset?
- Ja jag har börjat älska väldigt saltlakrits, så ja saltlakrits.
 
9. Sverige-delen (svea, göta, norra - land) varför?
- Jag kan säga att jag inte varit så myckt i göta och norra-land. Bara några gånger, och då har jag inte sett så mycket av dem delarna. Jag skulle dock jättegärna åka upp i landet till Norrland (som jag nu ska göra i ett par dagar i sommar) då det verkar jättefint.
Men ja eftersom jag inte sett så mycket av dem andra delar måste jag säga Svealand där jag bor. Det är så himla fint och ja, jag tycker bara om det.
 
10. svenska stad?
- Tihi staden där jag bor. Stockhom. Det är så fint och det finns inget underbarare än att gå runt på gatorna inne på Söder. Blir alltid så himla lycklig. Stockholms skärgård är dessutom bäst på sommaren.
 
11. konserten någonsin? var, vilket band/artist?
. Svårt svårt svårt. Jag har inte varit på så mycket konserter, jag har varit på lite småsaker här och där. Lite på grönan, en på Kafé 44, och ja det har varit ute på små fällt i Solna. Så ja så ser det ut...
Men ja jag tyckte verkligen om spelningen Erik Hassle hade på 44an. Jag har egentligen inte varit på så många riktiga konserter och sett Erik, det har bara varit små knasiga grejor. Så ja när han spelade på Kafé 44. Egentligen minns jag inte sådär jättemycket från den dagen, men minns hur bra han var. Sådär bra som bara han kan vara liksom. Så ja det blir nog den bästa konserten.
 Är dock megataggad på sommaren, blir iallafall 6 konserter i sommar innan jag ska tillbaka till skolan igen, woop.
Nu är det då tanken att jag ska ställa 11 nya frågor och skicka vidare det till 11 andra fina fina bloggerskor. Hihi jag har dock bara valt att skicka det till 4 andra men är det någon annan som tycker att detta verkar intressant får ni självklart svara på dem ni också! Men ja personerna jag utmanar är nu Josse, Astrid, Tove och Ida.
 
Men frågorna nu dåå.
Favorit...
... Minne?
... Dag på året?
... Årstid?
... Världsdel?
... Bild?
... Musikgenre?
... Dricka?
... App?
... Citat?
... Tidning?
... affär?
Så får ni gäärna motivera era svar, tihi.
 
Vet ni inte om vad detta är och vad ni ska göra kan ni läsa det här, puss!

Kommentarer
Postat av: Astrid

Åh, vad roligt! :)

Svar: Åh va kul att du tycker de! :D

2012-07-09 @ 16:41:00
URL: http://peentax.blogg.se
Postat av: novemberdreams

fina svar felicia :) och ja hihi bra val av julkalender också. Greveholm först och sen strax därefter diselråttor & sjömansmöss och LasseMajas detektivbyrå. Är nervös på Greveholm 2 i december.

Svar: Åh ja det är jag också kan jag säga, det ska bli spännande att se!

2012-07-10 @ 16:25:25
URL: http://novemberdreams.blogg.se
Postat av: LARAMORE ᵖʰᵒᵗᵒᵍʳᵃᵖʰʸ ♥

Jättefina bilder! Blommorna är så vackra och bilden på huset/lägenheterna är så fin.

Svar: Men åh tack så jättemycket fina du!

2012-07-10 @ 19:59:48
URL: http://laramore.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0