090212

Gutentag som man säger sådär på tyska!

Snötäcket blir större och större för varje dag som går. Kallare och kallare blir det också i detta land i norra europa. I dessa tillfällen älskar jag inte att bo i Sverige. Men jag ska inte klaga.



Dagen spenderade i skolan i två hela timmar. Teknikprov som jag hoppas jag bra. Det kändes bra iallafall. Hade pluggat som en gris under gårdagen.
Hade hemuppgift i svenska så började 12.40. Helt okej sovmorgon!



Skolan rullar på och veckorna bara går och går. Idag är det även två veckor kvar som klassen och skolan åker upp till Kungsberget igen. LÄSKIGT! Är inte skidvan kan jag säga. Åkt två gånger i hela mitt liv. UHHUHUHUH.


Förra åket på kungsberget.

Och mina lärare är underbara, en säger att hon börjar bli som bildläraren "HAT MOT 8:2!!!!!" Illa, nästa kommer in glad på tyskan och säger "Vill ni veta något roligt?! :D:D:D" JAAAAA!!! svarar alla "tyskar" och som svar får vi "I år är det ett grimmår och 200 år sedan bröderna Grimm skrev deras historier, kul va? :D"rolig tjej. Och för att avsluta detta så slänger jag in en konversation som jag och Astrid hade med våran fysiklärare.

*Jag och Astrid handlar loka i kafeterian och Kristina(fysiklärare kommer gående)*

Kristina : Hej tjejer, kan jag få era lokaflaskor när dem är slut? :D:D:D
Jag och Astrid: Ehh aa...
Kristina: Bra! För jag samlar grädde i såna hemma! Men kom till mig när ni druckit upp så ger jag er en krona för pant. Tack tjejer"

Helt ärligt, samla grädde i Loka flaskor. Kan medela att hon inte fick dem, heheh. Men på måndag på fysiken, då nii! ;)


Kristinas (snart) loka flaska.

Nu ska jag äta mat så drar ned på detta inlägg. Imorgon ska jag ha hemkunskap och Kemi. FREDAG <3

Idag har jag även lyssnat på en låt sjukligt mycket. Till och från skolan, hemma till läxläsning, hemma till instagramandet. HELA TIDEN.


<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0