Jag vill ha vinter ♥



Ja åh vad jag längtar till vintern just nu. Den där dagen då man vaknar och tittar ut och ett vitt snötäckte ligger tunt över gräset. Hur det vita lyser upp det mörka och man tänder ljus när man äter frukost.
När man sen känner paniken över att man verkligen vet att bussen kommer vara sen. Men att det igentligen inte gör så mycket!
Alla snöbollskrig som sedan bryter ut på rasten sedan. Glädjen. Och ilskan som sedan kommer från lärarna.

När snön sen börjar yra, och det kommer otroligt mycket. Man står med sina mysiga vantar och väntar på bussen med sina trevliga vänner.
Man pulsar i hög snö för att komma fram till saker och är sedan otroligt blöt. Men det gör inget, för de är så otroligt mysigt iallafall!

Och så längtar jag otroligt mycket till advent. Den där söndagen då imittfall familjen springer runt och städar som tokar för att allt ska bli klart just den dagen. Och så tänder man det första ljuset och dricker den första julmusten för året.
När det sen blir den 1 december och man går där och räknar ned alla dagarna till julafton. Och till födelsedagen (för mig).
Och när man går på dem mysiga julmarknaderna. Speciellt den i gamla stan. Och det luktar brända mandlar på lång väg och man går runt där och tittar på alla dessa ganska onödiga prylar som finns!
Åh vad jag längtar till det!


 Jag vill ha vinter, nu! ♥


Bilder: We♥it! :)

Kommentarer
Postat av: Jossan

Vilka mysiga bilder! :)

2011-10-27 @ 15:28:09
URL: http://thjossan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0