Noel Gallagher and the high flying birds

hade en himla bra dag igår, det var nämligen såhär att jag var ute på djurgården igen, fast med Emmi istället. Vi har pratat om att åka ut till Rosendahl sen förra våren så igår blev det finally av. Det första vi gjorde var att leta rätt på skugga för att picknicka! Det var i princip omöjligt att vistas i solen då värmen tog på en så himla mycket.
meen, det var ju himla bra att sitta under stora äppelträd så det gjorde ju inte någonting ändå. Det var så himla lugnt där ute igår, och det kändes så typiskt sommaridylliskt. Så jäkla bra grej liksom.
sedan gick vi runt på Rosendahl i ett litet tag iallafall, men vi orkade inte så mycket på grund av den jäkla värmen (alltså nä, sån här sol+värme är inte kul någonstans). Men vi hann fotografera några bilder på rosor innan vi gav upp ändå.
och så hann vi kolla en snabbis i växthuset där de säljer en massa coola grejor, fast ja, mest växter, såklart. Sedan sa vi hejdå till Rosendahl och åkte vidare på Djurgården, och till Gröna Lund närmare bestämt.
Vi skulle ju nämligen se Noel Gallagher and the high flying birds!!! Jag hade ju inte riktigt lyssnat in mig på Noels soloalbum någonting utan har bara lyssnat en del på Oasis eftersom att jag i princip är uppvuxen till deras musik. Men trots att jag knappt kände igen någon låt (förutom de få Oasis låtar som spelades) var de himla bra ändå så det var verkligen himla värt att gå på konserten och jag kunde väl ännu en gång konstatera att det jag tycker om mest är livemusik. Bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0