En höstlista

Snor den här listan hänsynslöst från min systers blogg, men nu kör vi!
 
Beskriv din höst i tre ord: fotovänlig, kall, färgglad.
 
Vad är det bästa/sämsta med hösten? Det bästa med hösten måste nog ändå vara att vädret, eller ja, främst temperaturen är helt perf. En kan gå i polotröjor, gosiga jackor, jeans och docs utan att svettas ihjäl eller att frysa. Så himla bra. Det sämsta är nog när det börjar bli mörkt när en är påväg hem från skolan på eftermiddagarna. En blir ju så jädra trött.  
 
Dina 3 bästa hösttips - alla kategorier? Först och främst, att försöka acceptera att hösten faktiskt är här och inte drömma sig bort totalt till varma och ljusa dagar. Sedan tycker jag att en andas in den friska och rena höstluften samt kasta massa fina höstlöv över sig. 
 
Några tips på hur man botar höstdeppigheten? Göra saker som en mår bra av (typ hänga med gosiga personer, titta på massa filmer, gå på konserter etc) och inte bara drunkna i skolan/alt andra saker som känns asjobbiga och prestigefyllda. 
 
Bästa musiken för regniga dagar? Är ju en sån som lyssnar på samma musik året om, meeen de här (klick och klick) är najsiga låtar att lyssna på.
 
 
 
Vilka serier rekommenderar du att följa? GOSSIP GIRL <3<3 alltså älskar det så mycket och är så himla ledsen för att jag bara har några avsnitt kvar innan jag sett klart på det.
 
Vad är den höstigaste maträtten? ska jag vara helt ärlig så är jag inte speciellt intresserad av mat, inte alls. Men tänker svara äppelpaj eller blåbärspaj trots att det inte är maträtter, men det är ju höstigt ändå.
  
Har du någon inplanerad resa för den närmaste framtiden? ja, jag ska ju till London!! är megalycklig och det känns så jädra bra. Har ju saknat den där staden konstant sen jag var där sist (vilket är fyra år sedan nu, galet) och därför känns det så fantastiskt att äntligen få åka tillbaka. 
 
 
Vad kommer bli ditt mest använda plagg i höst? wah vad svårt. Tycker om min mockajacka massvis så den kommer jag nog använda en del. Annars kommer jag nog vara astråkig och gå i mina svarta jeans hela tiden (men tycker att det är ok då jag hittat ett par sköna svarta jeans för första gången på två år. Känner mig hel igen). 
 
Vad gjorde du vid den här tidpunkten för ett år sedan – hur såg ditt liv ut?
 för precis ett år sedan hade jag precis börjat skolan efter ett sommarlov som bara sprungit förbi. Jag var svinstressad hela tiden och mådde skit. 
 
Vad läser du? har precis läst ut flyga drake. så fin bok. 
 
Senast köpta plagg? en orangerostig manchesterskjorta som jag köpte för 40kr på en loppis i somras, så värt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0