Popaganda dag 1

nu är popagandahelgen slut och jag är världens tröttaste människa efter två dagars dans och skriksjung. Samtidigt är så jädra lycklig och jag kan knappt minnas när jag hade så här roligt sist. Musiklycka är nog nästan den bästa lyckan ändå. Och nedan kommer det ett gäng med bilder från konserter (insåg att jag inte tog en enda områdesbild??? dumt i efterhand
Festivalen inleddes av ingen mindre än Beatrice Eli och hon var så jädrans bra. Hon är så cool och har så mycket attityd på scenen!!! 
det var ju dessutom så kul att se henne på popaganda eftersom att det var där jag upptäckte hennes musik för första gången. Fast för två år sen då. 
under spelningen gästade även dansgruppen Juck, och jag som inte brukar tycka om dans i vanliga fall tyckte att det var skitcoolt och att det passade ihop så bra med musiken.
så bra spelning!!!
sedan såg vi (jag och min syster samt hennes vänner) Sabina Ddumba. Något jag sett fram emot rätt mycket. Hon är så amazing och hennes röst är <3<3<3 dessutom var hon himla kul och sa många finurliga saker
vi matpausade och sedan såg vi Tove Styrke, vilket var Idas gamla idol. Det var så fint att se Tove med henne för hon var så lycklig. Även Tove var sjukt power och så bra live. 
totalälskade popagandas bokningar iår då typ allt (med få undantag) var bra!!! skojade om att det kunde varit jag som skött bokningarna pga lyssnar på nästan alla musiker som spelade. 
och så fredagens bästa konsert, Elliphant!! jag tokälskar ju henne och hennes musik och hon var ju en väldigt stor anledning till att jag ville gå på festivalen. Hon var svinbra som vanligt och jag var så sjukt lycklig under spelningen. Det är någonting som gör att en bara kan släppa allt när en ser henne och en blir så närvarande under konserten. Finns nog faktiskt inga konserter jag skriksjunger och dansar så mycket till som när jag ser henne. Älskade <3
det enda minuset med spelningen var dock setlisten då det inte var många av mina favvisar med, men äsch, det var grymt att få höra de andra låtarna live också.
det var dessutom så kul att fota!!!! under hela året har jag tyckt att konsertfoto varit piss för att det inte blivit bra, men igår så var det kul och det kändes bra. Är faktiskt svinnöjd (om en får säga så, men ja det får en) med bilden ovan, och blev dessutom lite extra lycklig då Elliphant la upp den här på hennes instagram. total lycka.
och så sista bilden på Elli. Efter det här såg vi James Blake som också var amazing. En hade dock kanske behövt lyssna in sig lite mer för att spelningen skulle bli magisk, men den var bra ändå. Efter spelningen fick jag en chock då jag helt plötsligt såg Erik Hassle (?? så konstigt), men fick ögonkontakt med honom var av att han vinkade. Sedan pratade jag med honom ett litet tag och det var fint. 
sedan avslutades kvällen med bob hund vars musik jag inte riktigt förstår, men det verkade resten av festivalen göra så de var nog nöjda och glada! 
bra förstadag på festivalen 

Kommentarer
Postat av: Filippa

Sjukt snygga bilder! Älskar den svartvita på Tove Styrke :)

Svar: åh tack så jättemycket!!

2015-08-30 @ 16:39:33
URL: http://filippaludvig.blogg.se
Postat av: Rebecca Wahl

AS SNYGGA BILDER! önskar jag var där dock :(

Svar: iih taack!! <33 men ja förståligt :(( du får förhoppningsvis chansen att gå någon gång ju

2015-08-30 @ 17:52:59
URL: http://fettmedfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0