Stadsodlarfestival

idag var jag inne i stan och nämligen för att gå på stadsodlingsfestival. Min mamma stod nämligen där så jag åkte dit med mormor, hennes kompis, moster och kusin. Så gos. Det var i fatburen och det var fullt med folk överallt.
kusin sprang, fining.
Folk sålde blommor, grönsaker, chillisar (iiih!!) och en massa annat.
dessutom var det ju perfekt väder idag. Kändes lite som sommarens sista varma helg (eller det vet en ju aldrig). Dock så dök det upp massa getingar med värmen, ugh.
det såldes äpplen.
i den här miljön är en ju inte direkt van att se fatburen i. det fanns så mycket kul att gå runt och titta på.
grönsaker.
det var ju sjukt mycket folk så valentin satte sig och vilade lite samt posade lite för kameran.
på ett ställe fanns det ett badkar fullt med olika salladssorter. 
Fascinerande ändå att det finns så mycket olik sallad tänkte jag.
sen på en annan plats fanns det vagnar fulla med blommor. Så mycket finurliga människor som kommit på det här.
sen sa vi hejdå till alla stadsodlare
så letade vi efter en loppis som vi ändå inte hittade samt åt glass på StikkiNikki.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0