Juli-September

Jag fortsätter här med min årsresumé. Jag börjar med juli månad. 
Det började med att jag och Astrid var på Allsång på Skansen där herr Linnros var med. 
jag hade sommarlov och vaknade av en katt som låg bredvid mig och sov. Älskade lilla Black<3
jag och Astrid var på fotokurs med fotografen Calle Strandh. Det var sjukt lärorikt och jag lärde mig jättemycket och fick äntligen en viss koll på kamerans grunder.
Jag, mamma och syster åkte till Linköping i ett par dagar och hade det jättebra. Så skönt att komma bort från Stockholm i ett tag.
där hade dem en så cool loppis med massvis med plåtburkar. Jag kunde inte motstå den ovan och köpte den för några få kronor (att den dessutom var rätt gammal gjorde ju bara saken bättre!)
den 16 juli åkte jag och Astrid till grönan för att se The Royal Concept och dem var helt störtbra. Alltså verkligen jättebra!! (något annat som är sjukt kul är att bilden ovan (på Magnus som spelar bas ja) faktiskt använts av honom själv! På instagram, han har haft den som profilbild på sin facebook samt att den finns med i ett collage som The Royal Concept lagt upp lite överallt. SJUKT KUL tycker jag iallafall)
jag stekte pannkakor i fint ljus en dag.
samma dag läste jag en bok ute på vår fina balkong.
Jag umgicks massvis med Astrid i Juli och en dag åkte vill till Aquaria för att titta på fiskar!!! Jättekul. Sedan fick vi ett ryck och gick till grönan i 10min för att spela bort pengar på chokladjul (alltså dessa impulser, haha)
ett par dagar senare åkte vi tillbaka till grönan och såg Urban Cone. Den absolut bästa konserten iår (enligt mig iallafall, men jag älskar ju Urban Cone såå). Jag hade en så bra dag och ville nog aldrig att dagen skulle ta slut. 
jag fick dessutom med mig en signerad setlist <33333 den sitter på min vägg nu. 
sedan avslutade jag Juli med att åka till farfars landställe vilket var fint!!
åkte till Trosa. 
och Black var lycklig hela tiden när han fick vara utomhus i skogen hela tiden <3
 
Augusti
Augusti var en ganska händelselös månad samtidigt som det var den mest händelsefulla månaden iår. 
En dag i Augusti var jag med mamma på hennes jobb vilket var så jäkla kul. För det första hade jag aldrig varit där tidigare och sedan var det så jäkla fint (typ trädet med lampor i, så fab!!!)
Jag umgicks med min fina vän. Vi stod på en gata på Söder och sjöng med till Oskar Linnros som någon spelade i någon utav lägenheterna ovanför. 
(hihi och Carro har tagit bilden på maaj)
Slutet av augusti var jag SJUKT NERVÖS hela tiden. B.la när jag skulle gå på fotokurs. Det var en utav dem roligaste veckorna iår. Kursen leddes utav Emma Svensson och jag lärde mig sjukt mycket och träffade så bra människor. Dessutom fick vi presspass till We are sthlm för att få öva på konsertfoto. AAAH så kul. Har verkligen kommit fram till att det jag tycker är absolut roligast att fota är konserter.
det här var den 21 augusti. Den dagen satt jag i en ny skola och skakade utav nervositet. Men jag var glad för jag  hade ju lyckats komma in på mitt första handsval Samma dag som den här bilden togs började jag i världens bästa klass och jag är så jävla lycklig att jag hamnat i den här skolan. 
en dag frågade Jennifer mig ifall jag ville följa med henne och hennes kompis Klara på Popaganda och jag är fortfarande så glad över den, hon är så snäll! Det var en så fin dag och jag fick höra så mycket bra musik (typ Beatrice Eli på första bilden som jag lyssnar på hela tiden nu). Bra avslut på augusti!
 
September.
I september var jag helt lyrisk över att ha foto i skolan. Jag fick dessutom lära mig så mycket nytt!!
syster gick och gick, typ.
Jag var på picknick med mina kära darlings. Saknar sensommaren så mycket när jag ser dem här bilderna, jisses!
Fotade syster.
...
Den 11 september åkte jag och Astrid till Bengans på drottninggatan för att gå på the royal concept skivsignering. Dem släppte ju nämligen deras debutalbum som var så braaaa! Det var dessutom så fint att få höra dem spela några låtar <3<3
hejhej. Jag och Astrid var nog rätt så jätteglada här.
när vi var klara åkte vi vidare till Söder för att gå på nästa skivsignering och se Glasvegas. Alltså mina 11-åriga drömmar blev sanna. Att se Glasvegas för en andra gång var så aDSJKHF bra, dessutom akustiskt. När jag skulle be om att få min skiva signerad stod jag dock bara där i panik när jag inte förstod ett ord utav deras skotska dialekt, men ändå <3<3
Två dagar senare gick vi på konsert igen (alltså en sån musikvecka!?!?!). Då såg vi nämligen Oskar Linnros på grönan! Vi stod som två mosade sillar (jisses vilket jämförelse) längst fram med det var det värt. Lätt den bästa Oskar konserten.
Sedan hade vi inspark i skolan. Öhm det var inte min grej, eheh). Men dem här människorna är bra!
jag avslutade sedan September med att åka till Vällingby (ny plats för mig) helt ensam för att se År&dar. Jag har ju lyssnat på dem till och från i tre år men det här var första gången jag fick chansen att se dem live och dem var så fruktansvärt bra. Trots att det var iskallt och att det regnade så var det bäst.
sen var dem ju så snälla också <3<3
Jag fick ett litet papper signerat där det stod "till Felicia/ år&dar" samt deras signarurer. Jag tackade för deras fantastiska musik var utav att Adam ville tacka genom att ta i hand var utav att han blev mycket chockad över hur kall jag var (somsagt, jag frös fruktansvärt mycket) men han försökte värma mig och Max frågade mig samtidigt hur länge jag varit där. På hemvägen sedan kunde jag inte sluta le, så bra dag!!! <3<3
Jag har nog kommit fram till att September var den bästa månaden 2013 pga blir så lycklig utav livemusik samt att det var här jag började lära känna så många nya bra personer. 

Kommentarer
Postat av: frida

åh va fint. alltså sommar <33333

Svar: ja ellerhur, sommar <3<3<3 hihi och tack!!

2014-01-24 @ 18:39:07
URL: http://stummaord.blogg.se
Postat av: Ebba Molin

åh härliga bilder! nu saknar jag sommarvärmen <3

Svar: åh tusen tack!! hihi jaa!

2014-01-25 @ 11:04:49
URL: http://molinebbas.blogg.se/
Postat av: matilda

så himla fin sammanfattning!!

Svar: men åh tusen tack!!

2014-01-27 @ 23:29:31
URL: http://somsnus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0