Tio till ett

den här listan har jag gjort här på bloggen tidigare. Nämligen i april 2012 och i februari 2013. Nästan ett års mellanrum alltså, och därför så har jag tänkt att göra det igen eftersom att det är ett helt år sen sist!
 
Tio saker jag tycker om:
- att det börjar bli vår, hur underbart är inte det liksom
- det faktum att Erik Hassle släpper en EP om fyra dagar. FYRA DAGAR, IIH!
- mitt paisleymönstrade påslakan hos pappa
- att gå i klänning och känna sig fabulous 
- fotografera, såklart
- åka tvärbana, helt klart det bästa färdmedlet 
- skrutten <3
- läsa bloggar!! Det har nästan blivit dagen höjdpunkt att avsluta dagen med att läsa massvis med fina inlägg, hihi.
- att jag kom på att jag kan använda min stora skjorta som bara hänger i garderoben som nattskjorta istället!!! Bästa någonsin
- att vakna av att solen lyser in genom mitt fönster
 
9 saker jag tycker mindre om:
- att jag antagligen blivit nötallergiker och laktosintollerant. Vad är det för påhitt ens? Blir så sur
- all denna stress i skolan
- sverigedemokraterna och hela alliansen
- att mitt sportlov börjar ta slut, hade velat vara ledig i minst en vecka till iallafall.
- att jag sätter världens press på mig själv hela tiden, får alltid sån prestationsångest.
- att jag inte har spotifypremium längre </3 mina morgonar på pendeln blir rätt trista nu
- att det är flera månader kvar till nästa säsong utav orange is the new black kommer. Vet inte hur jag ska klara mig till i Juni
- Ketchup
- att jag är en sån jäkla hypokondriker. Vet inte hur många sjukdomar jag fått för mig att jag har haft bara iår.
 
 
8 bloggar jag läser:
- flora.metromode.se
- femtonpixlar.devote.se
magpie.blogg.se
kaptenboelja.blogg.se
radarmagazine.se/hannabergstrom
rostich.blogg.se
- lineamaria.webblogg.se
radarmagazine.se/lovisaranta
+ massvis med andra 
 
7 saker jag vill göra i framtiden:
- plugga någonstans i storbritannien för tror att det skulle vara så lärorikt + asfin miljö
- GÅ PÅ KONSERT och det är snarast för annars kommer jag dö av abstinenser
- ha något skitcoolt fotoprojekt
- åka på festival (men har ingen festivalkompis </3)
- tatuera mig, eller? kanske iallafall. Vill tatuera in en kotte pga Urban cone men det känns lite creepy kanske, tänker jag. Men den logan är fab iallafall
- tågluffa!!
- köpa en analog kamera. Speciellt eftersom att vi har tillgång till mörkerrum i skolan nu
 
6 filmer jag tycker om:
- this is england
- låt den rätte komma in 
- the perks of being a wallflower
- the strokes in transit (för det är ju verkligen en film, men ja iallafall)
- one day. Jag har bara sett den en gång men minns den som himla bra
- pretty women, ehehehe
 
5 saker jag är rädd för:
- getingar (alltså nästan sådär fobirädd, har alltid lite panik inför att äta utomhus på sommaren vilket kan vara ett litet problem)
- mörker
- behöva lämna ifrån mig Skrutten pga att syster kanske har allergi. Vet inte hur jag ska klara mig utan honom 
- prestera dåligt för då går väl hela min värld under, har jag fått för mig.
- hissar
 
4 ord som beskriver mig:
- envis
- pratglad (iallafall med de människor jag känner asbra)
- kontrollmänniska
- skämtsam, tror jag, eh.
 
 
3 saker jag ser fram emot:
- Eriks ep
- påsklovet
- våren <3<3
 
2 snygga kändiskillar:
- Fab Moretti (hör man på namnet liksom)
- James Edward Bagshaw
 
1 bra låt:
Erik Hassle - pathetic. Alltid Erik, såklart <3
(det sjukaste med den här låten är väl att jag var helt förtvivlad när den släpptes då jag verkligen inte tyckte om den och det var första gången det hände någonsin gällande Eriks låtar. Nu tycker jag att det är en av hans bästa låtar)

Kommentarer
Postat av: Frida

Roligt inlägg!

Svar: åh vad kul att du tycker det!!

2014-02-28 @ 18:40:18
URL: http://fridaemj.blogg.se
Postat av: Emma

Åh det hade varit jättecoolt om du hade tatuerat in en kotte!

Svar: Jaa kanske det!! fast jag har ju ett par år kvar att fundera innan jag ens får tatuera mig, hihi

2014-02-28 @ 19:42:38
URL: http://emmawdstrnd.blogg.se/
Postat av: Maja

Så så så fina bilder!

Svar: åh men tusen tusen tack!!

2014-02-28 @ 20:42:44
URL: http://www.mla-photography.blogspot.com
Postat av: Ellen (alatariel)

Härligt! Älskar bilderna i inlägget. ^^

Svar: åh tack!!

2014-02-28 @ 20:56:17
URL: http://alatariel.papper.fi
Postat av: Emma Broberg

åh så mysigt inlägg, du tar verkligen underbara bilder! ha en superbra dag, kram. <3

Svar: åh men tack så hemskt mycket! desamma, kram!! <33

2014-03-01 @ 12:37:46
URL: http://emmaex.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0