Urban Cone

Gårdagen var ungefär den bästa dagen det här året. Jag och Astrid såg nämligen Urban Cone. Denna spelning har jag räknat ned till sedan det var 120 dagar kvar, sen i Mars. Jag har tyckt om (eller ja, älskat) deras musik i snart ett år nu och dem är ungefär världsbäst. Ni som inte lyssnat, klicka r.
 
jag och Astrid var iallafall på grönan igår tjugo i tio för att köa. Det var fruktansvärt kallt och vi frös så himla mycket. Denna varma choklad värmde oss i 10 minuter iallafall.
jag hade en kotte på armen dagen till ära! Jag hade nämligen sparat gnuggisen som jag fick under förra spelningen till ett bra tillfälle. Detta tillfälle var nog det bästa att ha kotten på tänkte jag.
sedan vid insläppet var jag sur på grönans system. Att dem aldrig förstår att det inte funkar med att alla ska springa in samtidigt. Jag och Astrid som varit där nästlängst tid fick platserna längst ut på höger sida (längst fram dock!!). De som varit där först hamnade på fjärde raden ungefär och dem som varit där i 1h hamnade längst fram :):):)
sedan kom de ut på scenen och var bara så bra som dem kan vara. Det var sån himla mysig stämning och dem var otroligt bra. Tycker om band som är så mycket bättre live. Det var magiskt verkligen och jag tror nästan aldrig att jag hoppat och sjungit så mycket under en konsert. Det var så fint dessutom att kunna textraden i varenda låt dem spelade, hihi.
Fotade gjorde jag dock inte så mycket utan jag hann ta runt 70 bilder på en timme (??) men det var det så värt för det var finare att bara njuta utav musiken.
Sedan var det signering och det var så fint. Jag fick tag på en setlist (dör) och så köpte jag en vinyl. De signerade både setlisten och skivan och det var så fint. Dem var så snälla och så trevliga och det kändes som att jag var i någon drömvärld för det kändes så inte-på-riktigt. Men det var det. Emil och Tim pratade om vilken låt som var bäst respektive sämst och jag stod helt mållös och tackade för en helt fantastisk konsert. Rasmus frågade vem jag fått setlisten från och jag svarade lite skärrat att jag fått den från en på grönan och han skrattade och sa att han bara skojade. Dem alla var så fina och så snälla <3<3<3 (även Magnus och Jacob som jag också tackade tusen gånger för den underbara konserten.)
precis som förra veckan när jag och Astrid var på konsert på grönan så stannade vi kvar tills det var ganska få personer kvar och då fick vi ta en bild med dem. Så mhm detta är väl några utav mina lyckligaste sekunder ungefär. Dem stod och småpratade till varandra hela tiden (eller ok dem sa bara en massa ord utan samanhang, haha) och alltså dem var så snälla. Det var så fint att liksom få prata med några utav ens största förebilder. SÅ fin dag.
Nu vet jag dock inte riktigt vad jag ska se fram emot i konsertväg. Jag har sett dem som jag velat se så lång tid och vet inte riktigt hur jag ska komma tillbaka till verkligheten (mhm för det gjorde liksom inte saken bättre att Tim gillade bilden ovan på instagram idag..) och jag är verkligen så glad. Älskade kottisar <3<3<3

Kommentarer
Postat av: Malin Aurora

Åh så fint!

Svar: jaaa verkligen!!

2013-07-25 @ 16:41:10
URL: http://vildblommor.blogg.se/
Postat av: Jenny

Åh vad fint för dig. Är så himla underbart när artister vill ta sig tid åt att prata och ta bilder med fansen. och speciellt urbane nu när de fortfarande inte är så jättestora :)

Svar: ja, det var typ världens finaste dag, haha! Men precis, tycker att det är så fint av dem!!

2013-07-26 @ 01:38:53
URL: http://novemberdreams.blogg.se
Postat av: frida

ahhhh dom är så jävla bäst

Svar: jaaaaa det är dem verkligen!!

2013-07-28 @ 10:45:01
URL: http://stummaord.blogg.se
Postat av: emma

men åh så underbart!

Svar: hihi jaaaaa, det var helt fantastiskt!!

2013-07-31 @ 17:56:59
URL: http://photoandinspiration.blogg.se
Postat av: elin gry

ååååh så fint

Svar: hihihi jaaaa, det var typ den underbaraste dagen någonsin

2013-08-11 @ 01:17:41
URL: http://elingry.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0