Gamla Linköping

i fredags när vi var i Linköping började vi dagen med att promenera bort mot trädgårdsföreningen. På väg dit hittade vi ett träd som var jättefint (som syns i bakgrunden av denna bild)
när vi väl var framme satte vi oss i parken och åt. Vi åt kall pizza från dagen innan, samt vindruvor. Finigt.
(denna bild har min mor tagit på mig)
såhär vackert var det en bit bort.
fota litegrann och så
detta var mitt favoritställe i trädgården. Det var så fiint med alla rosor.
vi bestämde oss sedan för att gå till gamla Linköping. vi gick och gick och gick, det kändes riktigt aldrig som att vi skulle komma fram.
men det gjorde vi såklart!
vi började med att besöka den gamla skolan och det var så kul att se. Jag började också önska att skolorna skulle vara lika fina nu fortfarande (istället för långa korridorer som vår skola bestått av)
vi gick sedan förbi på torget och där höll dem på att spela någon teater eller något sådant.
efter vår promenad kände vi dock att vi blev glassugna så vi gick till ett kafé och köpte glass. Detta ställe där kaféet låg på var hur vackert som helst verkligen (har dock inte så många bilder därifrån) men det var verkligen hur mysigt som helst!
(min mor har tagit den sista bilden förövrigt)
vi fortsatte att gå bland de röda husen.
trädgårdarna vid vissa hus var verkligen hur fina som helst, dör.
sedan gick vi den långa vägen hem igen efter en fin dag!

Kommentarer
Postat av: Ellen (alatariel)

ÅÅh ser ut som en härlig dag! Himla mysiga bilder! ^^

Svar: jaa åh det var en jättehärligt tack! Taaack!!

2013-07-16 @ 15:37:30
URL: http://alatariel.papper.fi
Postat av: Jenny

åh vackert Linköping är! som att åka tillbaka hundra år i tiden typ.

Svar: ja men ellerhur! Det var verkligen hur vackert som helst!

2013-07-17 @ 02:27:34
URL: http://novemberdreams.blogg.se
Postat av: Sara

Jätte mysiga bilder! Älskar glassbilden, haha. :)

Svar: men ååh tusen tack, jag blir så glad, hihi!

2013-07-27 @ 20:05:54
URL: http://completemadness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0