Barcelona

tänkte fortsätta att lägga upp lite bilder från vår Spanien resa (som jag förövrigt saknar massvis). Hursom så den tredje dagen åkte vi ut på äventyr.
 
vi skulle nämligen åka in till Barcelona från det stället vi bodde på. Vi satt i värmen vid stranden och väntade på pendeltåget jättelång tid innan vi äntligen kunde åka iväg.
när vi väl var framme gick vi och satte oss vid plaça de catalunya och åt efter en halvlång resa. Hursom så insåg man rätt snabbt att Barcelona verkade som en vääldigt fin stad.
vi delade sedan in oss i små olika grupper beroende på vad vi ville göra och vi gick på en kulturvandring med mina vänners spanskalärare (alltså haha ok det var ju lite ensamt att jag var ca den enda i klassen som inte kunde spanska efter att ha läst tyska). Det var skitkul iallafall för det var så otroligt fint. Alla balkongen var helt magiska och husen var så fina. Det var verkligen jättekul att se och jag är väldigt glad över att jag fick se det.
vi hittade någon liten second hand butik vid alla hus men det fanns inte så mycket roligt där inne, tyvärr, förutom massa gamla kameror som vi fastande vid lite, eheh.
Vi hittade detta coola hus.
detta var nog den allra finaste gatan enligt mig. Det var så himla vackert och så himla mysigt.
Astrid och Emmipemmi.
vi gick och gick... och gick.
vi gick tills vid hamnade vid en park som låg bredvid en kyrka jag inte minns namnet på (eh pinsamt) och där bestämde vi oss för att vara lite extra turistiga genom att åka en turistbuss genom Barcelona.
här var jag och Emmi på bussen, tihiiI!!
Vi hann se massa fint därifrån och det var en jättetrevligt tur (tyvärr hade jag inte kameran upp när vi passerade massa coola hus utav Gaudí men de var ungefär de coolaste husen jag sett. (tycker ni bör googla ifall ni icke sett dem!!!))
när vi sedan var tillbaka vid Plaça de Catalunya igen efter att Emmi haft världens YOLO ögonblick på bussen (haha ok mhm) tittade vi på fåglar innan vi sedan åkte tillbaka till stranden igen..
på stranden skulle vi nämligen äta middag vilket var jättemysigt (förutom maten då... jag tror aldrig att jag mått så illa pga att något smakade konstigt. Nä usch). Men ja somsagt, det var jättefint.
när vi sedan skulle gå hem igen skulle vi gå genom djungelvägen och det hade börjat mörkna. Vi skulle också under detta. Det var alltså pendeltåget som gick ovanför att för att ta sig över skulle vi alltså gå under vilket inte var det lättaste man kunde göra. Som man ser ligger det alltså vatten där man skulle gå (som det nog var lite annat i också med tanke på lukten) och då skulle vi försöka ta oss över på den där lilla smala vägen som lutade ned i vattnet, typ duckande intryckt mot väggen. Haha alltså ok vi var livrädda varje gång vi skulle passera detta ställe.
 
Helt klart bästa dagen under denna resa. Är dock lite besviken på att vi bara hade några timmar inne i Barcelona men vi hann se en del iallafall vilket var kul!

Kommentarer
Postat av: Maja

oo vad fina bilder, vill oxå åka och uppleva Barcelona :)

Svar: ååh tack så mycket! ja det är verkligen en jättevacker stad!

2013-07-01 @ 21:51:01
URL: http://majyaa.blogg.se
Postat av: Daniella 🌙

Åh vad fint!

Svar: tacktack!

2013-07-02 @ 17:45:17
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Postat av: Rebecca

vackert!

Svar: ja det var verkligen en otroligt vacker stad!

2013-07-03 @ 21:06:48
URL: http://fettmedfoto.blogg.se
Postat av: Frida

Åh vilka himla vackra bilder!!

Svar: åh tusen tack Frida!

2013-07-10 @ 16:03:21
URL: http://fridagodling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0