Innan jul

i fredags fick jag jullov! Jag började dagen med att gosa med Black innan jag åkte till skolan för att ha avslutning. 
Väl där så önskade vi varandra god jul och lyssnade på några julframträdanden från musikklasserna, så gos.
Sedan åkte jag för att möta upp Carro och Astrid i Gamla stan!
Vi skulle nämligen gå på julmarknaden (obligatoriskt innan jul). Dock var den inte alls lika spännande som när man var mindre. Men ganska mysigt ändå.
Fina Carro!!
I lördags sen skulle jag ta åt mig uppdraget hemma för att göra pepparkakshus. Det var ju en rätt dålig idé om man inte har något tålamod, eeh.
Ja, jag råkade bryta sönder alla delar och försökte sedan limma ihop det med kristyr :) (testa inte detta, värdelöst men det var en nödlösning när det inte gick att smälta socker i vår stekpanna). Det slutade med två hustak med lite godis på. SÅ jag har kommit fram till att jag ska strunta i pepparkakshusen de närmsta åren. 

Däremot har jag bakat lite annat som cornflakeskakor (det bästa som finns i hela världen), fudge och några med rispuffar. Bra tycker jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0