140312




"Hela världen är så underbaar."
går jag runt och sjunger just nu från låten "Jag är en vampyr" som jag fått i mitt huvud. Om världen ändå var så himla underbar. Då skulle jag då allt vara himla glad.

Skolan är kaos. Nästa vecka och sen ska alla åttor ut på prao. För det första har jag inte hittat en praoplats än (halvt köörd) och lärarna planerar lika fantastiskt som vanligt och trycker in allt samtidigt. Det känns ju jättebra med fyra prov och två redovisningar nästa vecka. Äckliga skola.
Annars så har Emmi lekt rörmokare igen och fått bort ett till stopp i toaleten. Tredje - Fjärde gången skulle jag tro. Jagat Elin och Natta med toaborstar har hon också gjort. Det händer mycket på våra små raster.

Vår är det på riktigt, på riktigt, på riktigt nu. Solen lyser på väg till skolan och hem från skolan. Vantarna är nedpackade och vårjackorna är på. Så himla skönt. Snart ställs klockorna om till sommartid också, en och en halv vecka kvar nu. 25 mars. Då ni.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0