170812

Idag har jag och min väldigt fina vän Astrid varit på äventyr. Denna kväll tog vi pendeln in till Centralen och Kungsträdgården för att besöka ung08. Mhm...
 
Hursom vi var endast där för att se Armand Mirpours nya band Det Urbana Barnets Sorg (dubs) samt Icona Pop. Ìnnan detta stod vi endast och kände oss felplacerade. Nej vi passade inte in där riktigt. Haha vi stod där vid något träd och skrattade och undrade vad fasikens vi egentligen gett oss in på.
DUBS började spela och jag tog endast bilder på Armand som inte kändes som vanliga Armand, han glada energi var typ borta? Kände jag iallafall. Åh om jag ska vara ärlig var detta band inte speciellt bra heller. Armands solo-skiva är så himlans mycket bättre.
Förövrigt sa han något om yttrande Frihet och någonting jag inte minns som han tydligen inte fick säga. Ung08 drog typ av musiken och dem fick inte spela mer. Äckelfestival. Märke inte av någonting då faktiskt men nu på twitter. Alltså fu. Nej vägrar att besöka detta ställe igen. Är så sur på detta + en massa andra saker omkring detta som hände.
 
Efter spelingen fick iallafall jag och Astrid träffa Armand och vi fick en varsin fin iphone-blixt-vacket-kvalitet bild,  tihihihhi. Vi sa att dem var himlans bra och han sa att polisen inte höll med oss om detta(gör mig sur i efterhand) Vi berättade även att vi var fans sedan innan av honom och han berättade då att han fortfarande höll på med den musiken, reaktionen av detta blev två glada människor som sa ÅH VA BRA!!! haha.
Att jag sedan la ut denna på instagram och att Armand kommenterade den gjorde ju inte så mycket, tralala.
 
Efter att vi träffat Armand hade vi ingen lust med att gå och ställa oss vid den dansande publiken igen så vi stod bredvid scenen typ. Iallafall så fick jag syn på Caroline och Aino (Icona Pop) och jag blev ca väldigt hyper. Astrid tyckte att jag skulle gå fram till dem men jag vägrade och tyckte bara att dem verkade läskiga.
När en annan tjej gick fram till dem vågade jag också detta och jag vet inte men det där med läskiga var dem väl inte. Haha dem var vääldigt trevliga och blev väldigt glada när jag sa att jag verkligen tyckte om deras musik. Fick en stor kram av båda två och råkade lova att stå och dansa med sen när dem spelade (ok vad fan gjorde jag för något. Dansa- det värsta som finns). Haha hursom dem sa att dem skulle kika efter en med orange tröja och en med en gul tröja. Alltså åh dem var så fina ju.
(hahah känner mig jättejobbig som går fram till ca alla... Mvh starstruck eller något)
 
Åh dem var toookbraaaaaa live. Tycker dem var otroligt mycket bättre än dubs samt att man kände igen låtarna på denna spelning och åhhh såå himlans braaa!!
Trycket som uppstod när Rebecca&Fiona dock dök upp. Vi fick väl lite panik och gick därifrån efter att båda hållit på att ramla. Rätt så obehagligt. Vi missade dock bara en låt.
 
Lalalala sedan skulle Astrid prata i telefon länge och under detta samtal såg jag någon gammal medlem från Erik Hassles band från 2008 vilket jag inte blev så hyper av. Dock när vi går förbi någon Pub och jag ser någon bakifrån som jag tycker liknar Jocke (Eriks trummis som min kamera även är döpt efter) får jag ca panik, speciellt när jag ser ansiktet också. Då var jag tvungen att stanna Astrid i hennes samtal pga blev galen. Helt galen. Sedan kunde inte jag andas på ett tag och detta var det jag pratade om 10min senare. Så ehm detta gjorde väl ungefär min dag. Tredje gången jag ser denna trummis på ett oväntat ställe och blir galen. Dumt.
 
Nu ska jag dock sova. Godnatt!
(och förlåt för alla dessa värdelösa bilder...)

Kommentarer
Postat av: Leone

Låter ganska spännande, trevligt att en del var bra i alla fall.

Svar: Hihi ja det var det var ett härligt litet "äventyr", men jo det var tur det iallafall!

2012-08-18 @ 11:05:03
URL: http://lingers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0