Påskhelgen.

Nu var det då allt ett bra tag sedan som jag tittade in här på bloggen förutom det lilla i fredags. Jag kan iallafall tala om att jag har haft en himla fin påskhelg vilket jag hoppas att ni också haft.
Men nu ska jag minsan ta och sammanfatta det lilla i bilder. Är hos mamma nu så kan äntligen uppdatera med nya bilder, ca 800 blev det att ladda in. Jag har fotat så himla mycket den senaste tiden vilket är jätteroligt!

I torsdags, skärtorsdagen var det dags för min sista dag i skolan på min lilla praoplats. Många var lediga denna dag så det var väldigt lungt i klassen då det gjordes påskpyssel i form av påskkort. Det blev många gula kycklingar gjorda var av mycket letande efter den bra "guliga" pennan. Det var även pannkaksfest och efter lunchen tittade vi på Harry Potter. Supermysig dag och jag insåg att jag skulle sakna den lilla klassen. Jag har trotts allt haft fina veckor.
Som tack fick även jag och alla andra praoelever ett biopresentkort vilket jag troligtvis kommer använda till att se världens underbaraste film Titanic ♥

I torsdags var även jag och lillasyster ute och fotade. Nu blir det mest "sneak peaks" från fotograferingen så dem "riktiga" bilderna lär dyka upp någon gång i veckan!


(är fullkomligt kär i dessa röda streck i bilderna...)

Så blev det långfredag vilket jag är expert på då jag fick lära mig mycket om detta i kyrkan i veckan, haha. Det blev en tur ut till min farfar på landet. Där befann sig även min farbror, kusin samt deras livsfarliga(iallafall om man är lite hundrädd) lilla hund Musse. Snöade gjorde det också. Förra påsken var mycket härligare i vädret när man gick i klänning utan varken koftor och jackor. Nu blev det att sitta inomhus. Detta var dock mysigt ändå. Till middagen grillades och det var även första gången jag åt grillat iår och det var så himla gott.



Denna läskiga sak kan man även hitta i min farfars fönster.

Det blev påskafton och till detta påskfrukost samt påskägg med godis i då jag fått ett litet break från mitt godislöfte under påsken.

Solen lös (snön låg dock kvar) så jag gick ut för att fota lite med kusin och syster. Lilla Emma (min kusin) ställde upp som modell vilket hon tyckte var himla roligt. Efter ett tag ville hon dock springa runt på tomten och leka med stenar och is. (fler bilder från denna fotografering kommer antagligen också senare.)

Glada tjejer även om jag kör på att ha värsta stonefacet.



Denna bild har då Emma tagit.


Strax innan vi åkte tog vi oss också en liten tur ut. Det blev mest att fota hästarna som stod i hagen en bit bort.




När vi väl var hemma igen ville jag så hemskt gärna måla ägg vilket jag inte gjort på många år. Så jag och syster satte oss och målade. Härligt var det. Ska kanske göra om det hos mamma imorgon.




Gissa vilka två av dessa som är mina!

Så idag då. Då åkte jag minsan till mormor med mamma och Ida. Det var supermysigt. Släkten från mammas sida var också där och vi åt god mat och hade det så trevligt så!




Fler påskägg fick jag också så nu kommer jag nog antagligen snart föräta mig på godis. En t-shirt samt pengar har jag också fått under helgen.
För pengarna ska jag nog antagligen åka in till Weekday för att köpa en Jeansjacka som jag velat ha så himla länge. Får bara hoppas att den finns kvar fortfarande.



Annars i veckan så har jag inte någon aning om vad jag ska göra. Ska förmodligen se Titanic på bio men har inget mer inplanerat. Fota lär jag också göra. Mycket.


Kommentarer
Postat av: Tove (:

SV; Aa! :) Men hur många ggr har du sett honom live? och hur många ggr har du träffat honom? (:

Aa absolut! :D

2012-04-09 @ 01:07:06
URL: http://tovses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0